رویای هایپرلوپ ایلان ماسک به شکست مالی و تعطیلی منتهی شد


رویای هایپرلوپ ایلان ماسک به شکست مالی و تعطیلی منتهی شد

شرکت هایپر لوپ وان (Hyperloop One) که تحت مدیریت ایلان ماسک در حال توسعه اولین قطار هایپرلوپ جهان بود، به تعطیلی کشانده شده و قرار است طی روزهای آینده برای همیشه به کار خود پایان دهد. ایلان ماسک (Elon Musk)، یک کارآفرین موفق به شمار...

شرکت هایپر لوپ وان (Hyperloop One) که تحت مدیریت ایلان ماسک در حال توسعه اولین قطار هایپرلوپ جهان بود، به تعطیلی کشانده شده و قرار است طی روزهای آینده برای همیشه به کار خود پایان دهد.

ایلان ماسک (Elon Musk)، یک کارآفرین موفق به شمار می‌آید که به دلیل ساخت تجهیزات و فناوری‌های جدید بر اساس ایده‌های نوآورانه شهرت دارد. یکی از ایده‌های بسیار بلندپروازانه‌ ایلان ماسک چیزی به نام هایپرلوپ (Hyperloop) است که اساساً نسل جدید حمل و نقل پرسرعت در لوله‌های خلأ به شمار می‌آید.

هایپرلوپ ایلان ماسک به تعطیلی کشیده شد

پروژه هایپرلوپ ایلان ماسک پس از جمع‌آوری میلیون‌ها دلار سرمایه و ساخت یک مسیر آزمایشی (که حتی اولین مسافر نیز در آن جابه‌جا شد)، اکنون به آخر خط رسیده و امیدی به ادامه توسعه آن نیست، زیرا شرکت هایپر لوپ وان (Hyperloop One) که وظیفه ساخت و راه‌اندازی این ایده ایلان ماسک را برعهده داشت، احتمالاً تا پایان سال جاری تعطیل خواهد شد.

البته تعطیلی شرکت Hyperloop One به معنای پایان روند توسعه این فناوری جدید حمل و نقل نبوده و شرکت‌های دیگری نیز در حال ساخت مواردی مشابه هستند.

هایپرلوپ: نسل جدید حمل و نقد سریع که شکست خورد

به گزارش Pcmag، ایده سفر به شکل هایپرلوپ ده‌ها سال قبل مطرح شد، با این وجود پس از انتشار مقاله مفهومی ایلان ماسک در سال 2013 و توصیف کامل این فناوری در کنار مزایای بی‌شمار آن، باعث شد تا توسعه چنین چیزی با جدیت بیشتری پیگیری شود.

ایده اصلی این سیستم چندان پیچیده نبود و از لوله‌های بسیار طویل تشکیل می‌شد که درون آن‌ها خلأ کامل وجود داشت. در نهایت مسافران به قطارهای سریع‌السیری (شبیه به کپسول‌های بزرگ) سوار می‌شدند که درون این لوله‌ها بدون هیچ‌گونه اصطکاکی حرکت می‌کردند.

هایپرلوپ ایلان ماسک به تعطیلی کشیده شد

شرکت Hyperloop One قصد داشت اولین خط هایپرلوپ خود را از لس‌آنجلس به سانفرانسیسکو تأسیس کرده و مدت زمان سفر بین این دو شهر را از شش ساعت به تنها 45 دقیقه کاهش دهد.

با تمام این تفاسیر، به نظر می‌رسد که شرکت هایپرلوپ‌ وان که در سال 2014 تأسیس شده، اکنون با مسائل مالی گسترده مواجه شده و در زمینه دستیابی به یک قرارداد قابل اتکا برای توسعه اولین هارپرلوپ قابل استفاده توسط عموم ناتوان مانده است.

در همین رابطه بخوانید:

- اولین جابجایی مسافر با پروژه سریع السیر هایپرلوپ انجام شد

این مشکل مالی باعث شده تا Hyperloop One به مرحله تعطیلی رسیده و عملاً تمام فعالیت‌های مرتبط با توسعه فناوری هایپرلوپ را کنار بگذارد. طبق گزارش‌های موجود، این شرکت بزرگ بخش عمده کارکنان خود را اخراج کرده و مابقی اعضا باقی‌مانده نیز احتمالاً طی روزهای آتی و پیش از سال نو میلادی قرار است از این شرکت جدا شوند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

واتس‌اپ امکان ارسال عکس و ویدیو با کیفیت اصلی را فراهم می‌کند