ایالات متحده در مذاکرات با پوتین چه خواهد کرد؟


ایالات متحده در مذاکرات با پوتین چه خواهد کرد؟

روزنامه نگار فرانسوی لوفیگارو و متخصص ژئوپلیتیک، می گوید صرف نظر از نتیجه انتخابات آمریکا، واشنگتن می خواهد با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه صلح کند.

به گزارش اسپوتنیک، "رنو ژیرار" گفت:"یا ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب می شود و قبلاً گفته است که مشکل را در 24 ساعت حل می کند، یعنی از پوتین می پرسد که چه می خواهد یا دولت بایدن و دموکرات ها نیز در نهایت صلح می خواهند زیرا آنها می خواهند در درجه اول روی چین تمرکز کنند و می دانند که همه اینها آنها را خیلی دور می کند."
به گفته این روزنامه نگار، واشنگتن درک می کند که از نظر استراتژیک به نفعش نیست که مسکو را به آغوش پکن بیاندازد، بنابراین تقریباً همه چیز با درگیری در اوکراین روشن است.
ژیرار خاطرنشان کرد: "اکنون در کی یف می‌دانند که روسیه را شکست نخواهند داد و مناطق روسی‌زبان را برنمی‌گردانند، بنابراین انتقادهای بیشتری از استراتژی نیروهای مسلح اوکراین و اقدامات رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی شنیده می‌شود".
در 4 ژوئن، نیروهای مسلح اوکراین یک ضد حمله را در جهت های یوژنودونتسک، آرتموفسک و زاپاروژیه آغاز کردند و تیپ های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات خارجی را به میدان نبرد انتقال دادند. اما آنها حتی نتوانستند بر دفاع تاکتیکی نیروهای روسی غلبه کنند و متحمل خسارات جدی شدند. به گفته وزیر دفاع روسیه سرگئی شایگو، در جریان ضد حمله ارتش اوکراین تقریبا 160 هزار سرباز، 121 هواپیما، 766 تانک و بیش از 2.3 هزار خودروی زرهی مختلف را از دست داد.
شکست ضد حمله نیز در دفتر رئیس جمهور اوکراین به رسمیت شناخته شد. و والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، در مصاحبه با اکونومیست اظهار داشت که نیروهای اوکراینی به بن بست رسیده اند و قادر به نشان دادن سرعت چشمگیر پیشروی مورد انتظار در این کشور نیستند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟