اسرائیل چشم انتظار چراغ سبز السنوار


اسرائیل چشم انتظار چراغ سبز السنوار

اقتصادنیوز : روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» به نقل از یک منبع آگاه از مذاکرات آتش‌بس نوشت که یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه هنوز برای آغاز مذاکرات چراغ سبز نشان نداده‌است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این منبع گفت: «مذاکرات متوقف نشده‌است، بلکه در پشت صحنه بسیار فعال است. با این حال، هنوز چراغ سبز وجود ندارد... ما باید صبور باشیم. پاسخ خواهیم گرفت و میانجی‌ها شبانه روز در حال کار هستند.»

وی تاکید کرد: السنوار کسی است که هنوز برای آغاز روند مذاکرات چراغ سبز نشان نداده‌است، اما دو طرف وقت را تلف نمی‌کنند و تلاش می‌شود شکاف‌ها در برخی از نکات پیشنهاد آتش‌بس برطرف شود.

خبر مرتبط
اعتراف سنگین ارتش اسرائیل به اشتباه محاسباتی درباره توان حماس

اقتصادنیوز: ارتش اسرائیل به اشتباه محاسباتی درباره توان مقاومت فلسطین اعتراف و اعلام کرد که از بین بردن توان تسلیحاتی آن، حداقل ۲ سال زمان می‌برد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نوشت: «السنوار پیام‌هایی ارسال کرده مبنی بر اینکه از خواسته خود برای تضمین برای توقف کامل جنگ دست نمی‌کشد.»

این روزنامه به نقل از منابع خود می‌افزاید که «هنگامی که السنوار تایید کند، می‌توان بلافاصله وارد مذاکرات شد».

توافق پیشنهادی آمریکا مستلزم توقف جنگ در نوار غزه به مدت ۶ هفته و تبادل اسرا توسط حماس با اسرای فلسطینی در زندان‌های اشغالگران است.

به نوشته این روزنامه، یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس در غزه می‌گوید که «آماده پذیرش پیشنهاد آتش‌بس برای مدت ۶ هفته» است، همانطور که در مورد سایر مقامات ارشد حماس در نوار غزه نیز چنین است. بر اساس این گزارش، رهبران حماس خواستار امتیازات بیشتر از ارتش اسرائیل و مذاکره برای آتش‌بس دائمی هستند.

اختلافات بین دولت بنیامین نتانیاهو و دولت کاخ سفید به دلیل دست نیافتن به تفاهم در مورد آتش‌بس طولانی مدت در نوار غزه که شامل معامله تبادل اسیران هم است، تشدید شده‌است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که اسرائیل برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه باید انعطاف و واقع بینی بیشتری از خود نشان دهد.

استفان سژورنه، وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه در جریان سفر خود به تل‌آویو از دولت اشغالگر خواست فورا آتش‌بس کند و اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عسل دختر لیلا حاتمی و علی مصفا در مراسم امروز مادربزرگش زری خوشکام