درخواست مهم نخست وزیر لبنان از جامعه جهانی


درخواست مهم نخست وزیر لبنان از جامعه جهانی

اقتصادنیوز: نخست وزیر پیشبرد امور لبنان ضمن محکوم کردن حملات ددمنشانه اشغالگران به جنوب این کشور اعلام کرد که لبنان بار دیگر علیه رژیم صهیونیستی شکایت خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشبرد امور لبنان از وزیر خارجه این کشور خواست که شکواییه جدیدی علیه رژیم صهیونیستی در شورای امنیت ارائه کند.

میقاتی به شدت حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و کشتار جدید شهروندان لبنانی را به ویژه آنچه شب گذشته در «نبطیه» رخ داد و طی آن هفت نفر از اعضای یک خانواده به شهادت رسیدند، محکوم کرد.

وی افزود: در عین حال که دعوت به آرامش می‌کنیم، از همه طرفها می‌خواهیم که در راستای تشدید تنش حرکت نکنند، با توجه به حملات اسرائیل از جامعه جهانی می خواهیم که دشمن صهیونیست را مهار کند.

میقاتی گفت: خواستار برگزاری نشست فوری سازمان امور اضطراری لبنان و از وزیر بهداشت هم اوضاع جنوب را جویا شدم.

از سوی دیگر «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اعلام کرد: رژیم اشغالگر رو به فناست، زیرا روز به روز آپارتایدی بودن آن و ناسازگاری آن با بشریت، آشکارتر می شود.

وی با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و واکنش دردناک مقاومت به این تجاوزها بیان کرد: هزاران رزمنده به خاطر امنیت کشور ما در حال نبرد با اشغالگران هستند.

محمد رعد تاکید کرد: امروز شاهد افول رژیم اشغالگر هستیم. ما در مرحله به سر می بریم که مرحله قبل از مرحله پیروزی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندکی تجملات برای سلامت روان خوب است