روایتی دیگر‌ از شکست دشمن در حملات تروریستی به خطوط گاز و سامانه سوخت‌


روایتی دیگر‌ از شکست دشمن در حملات تروریستی به خطوط گاز و سامانه سوخت‌

دشمن پس از هک اخیر سامانه سوخت، حمله تروریستی به دو خط انتقال گاز را عملیاتی کرد تا تنش و یأس اجتماعی در جامعه ایجاد کند، اما با سرعت عمل متخصصان داخلی، در این حمله هم ناکام ماند.

روایتی دیگر‌ از شکست دشمن در حملات تروریستی به خطوط گاز و سامانه سوخت‌

به گزارش راهبرد معاصر؛ دو اتفاق مهم، امسال صنعت نفت را تا حد زیادی تحت الشعاع خود قرار داد، یکی حمله سایبری به سامانه سوخت و دیگری حمله تروریستی و انفجار دو خط لوله انتقال گاز که می‌توانست تبعات فروانی به دنبال داشته باشد، اما سرعت عمل وزارت نفت در این دو اتفاق اخیر توانست به سرعت واکنش نشان دهدو از بروز تبعات اجتماعی جلوگیری کند.


حمله سایبری به سامانه سوخت در دولت سیزدهم برای بار دوم اتفاق افتاد، حادثه‌ای که در سال 1400 هم به وقوع پیوست اما رفع این مشکل بیش از یک هفته زمان برد، در حالی که آذر امسال پس از این حمله همه پمپ‌بنزین‌ها در کمتر از 24 ساعت فعالیت خود را از سر گرفتند.


در ابتدا شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت بنزین مطرح شد که در همان ساعت‌های ابتدایی این شایعه تکذیب و به دنبال آن جلیل سالاری مدیر عامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی در این‌باره گفت: امروز چالشی را در مسیر کارت‌خوان‌های برخی از جایگاه عرضه سوخت در سراسر کشور داشتیم که طبق پیگیری‌های ما ۶۰ درصد جایگاه را شامل می‌شد، ما از تجربه گذشته استفاده کردیم و برای اینکه اختلال ایجاد نشود فرایند ارتباط را با جایگاه‌هایی که دچار مشکل شده بودند قطع کردیم و با تشکیل تیم‌های فنی که هم اکنون به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند تا سوخت‌رسانی را به صورت دستی فعال کنند سعی داریم در چند ساعت همه مجاری عرضه را فعال کنیم.


پس از آن جواد اوجی وزیر نفت درباره این حمله سایبری اذعان کرد، زمانی که این اتفاق رخ داد ستاد بحران با حضور مدیران وزارت نفت تشکیل جلسه داد و با توجه به تجربه قبلی که در سال ۱۴۰۰ داشتیم سامانه به صورت آفلاین شروع به خدمت‌رسانی کرد.


دشمنان به دنبال ایجاد بی‌ثباتی و یاس در جامعه هستند

همان روز وزیر نفت گفت: این موضوع که شایعه شده قیمت بنزین قرار است افزایش یابد تکذیب می‌شود؛ وضعیت ذخیره سوخت بسیار عالی است و قرار نیست هیچ تغییری در سهمیه رخ دهد و سهمیه مردم نیز در کارت‌های سوخت محفوظ خواهد ماند.
هک سامانه سوخت هنوز فراموش نشده بود که حمله تروریستی به دو خط انتقال گاز مورد هدف قرار گرفت، دشمن سعی کرد با چنین حملاتی تنش و یاس اجتماعی در کشور ایجاد کند؛ ‌جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره تروریستی به خطوط انتقال گاز گفت: اقدامی که توسط رژیم صهیونیستی انجام گرفت برای ایجاد بی‌ثباتی در جامعه بود که خوشبختانه ناکام ماند.

وی ادامه داد: دشمنان از هر امکانی که فراهم شود برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کند، آنها راهی را که انتخاب کرده‌اند برای ایجاد نارضایتی بین مردم بوده است در حالی که مردم حرف خود را در راهپیمایی‌ها و مناسبت‌های مختلف می‌زنند و این تلاش‌ها چیزی جز آبروریزی برای رژیم صهیونیستی به همراه ندارد.


به گفته این نماینده مجلس زمانی که خطوط اصلی انتقال گاز مورد هدف قرار می‌گیرد قطعا می‌تواند مشکل ساز باشد، اما کشور آماده‌تر از آن است که این تلاش‌ها چالشی را در کشور به وجود بیاورد، وزارت نفت در سریع‌ترین زمان ممکن خطوط را ترمیم کرد و خوشبختانه مشکلی برای مردم ایجاد نشد.


همچنین رمضانعلی سنگدوینی از دیگر نمایندگان مجلس در این‌باره گفت: دشمنان گمان می‌کردند با این حوادث خللی در گازرسانی در آن منطقه یا کل کشور ایجاد خواهند کرد، اما با سرعت عمل بالای مدیران صنعت نفت و گاز کشور به اهداف خود نرسیدند.


به گفته سنگدوینی‌ مدیران صنعت نفت و گاز کشور با عملیات فشرده و ۲۴ ساعته توانستند مشکل ایجادشده را برطرف و خطوط آسیب‌دیده را ترمیم کنند، این موضوع موجب شد خللی در گازرسانی به مردم ایجاد نشود و تنها گاز بخش کوچکی از روستاهای اطراف منطقه آسیب‌دیده قطع شد که مشکل آن روستاها نیز به‌سرعت رفع شد.


همچنین فریدون عباسی از دیگر نمایندگان مجلس با اشاره به انفجار در چند نقطه از خطوط انتقال گاز سراسری، گفت: دشمنان خباثت خود را در سال‌های مختلف و با شیوه‌های گوناگون به ملت ایران نشان داده‌اند، این خباثت‌ها از جنگ تحمیلی گرفته تا حمله‌های سایبری به سیستم سوخت‌رسانی کشور ادامه یافته تا به نحوی در بین مردم نارضایتی ایجاد کنند.


وی با بیان اینکه انفجار اخیر در چند نقطه خطوط انتقال گاز سراسری، گسترده نبود و دشمن به اهداف خود نرسید، افزود: در این حادثه تروریستی وزارت نفت سرعت و عملکرد خوبی که از خود نشان داد و توانست توطئه دشمنان را خنثی کند./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان