پیش‌بینی بورس امروز 12 اسفند 1402 / بازار تَکرار می‌کند؟


پیش‌بینی بورس امروز 12 اسفند 1402 / بازار تَکرار می‌کند؟

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران پس از 4 روز رشد کرد.

برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 12 اسفند- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد 8 هزار و 722 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 4 هزار و 917 واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس 146 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس هزار و 440 واحد افزایش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت بیمه پارسیان (پارسیان)، شرکت نورد آلومینیوم (فنوال) و شرکت صنایع شیمیایی سینا (شسینا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب)، شرکت فرانسوز یزد (کایزد) و شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سدشت (شرکت سیمان دشتستان)، کساپا (شرکت سایپا شیشه) و کگاز (شرکت شیشه و گاز) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنایع مادیران (مادیرا)، شرکت جنرال مکانیک (رنیک) و شرکت پگاه فارس (غفارس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 50 نماد صف خرید داشتند و 51 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 139 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 23 درصدی به 209 میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس امروز 12 اسفند 1402 / بازار تَکرار می‌کند؟

پیش‌بینی بورس امروز

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل بورس تهران پس از 4 روز رشد کرد تا در آخرین روز هفته روند نزولی اخیر متوقف شد.

در این روز نمادهای فولاد، کگل، شپنا، شستا و شبندر بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

همچنین برای هفدهمین روز متوالی، شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. نماد فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از فملی، نمادهای شستا، بپاس، آردینه و وپاسار در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای فن افزار، سمگا، خودرو، فولاد و فزر بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 7 درصدی نسبت به روز قبل به 3 هزار و 20 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در سال جاری است.

بنابراین، بازار همچنان درگیر رکود معاملاتی و خروج سرمایه است. اما کاهش خروج سرمایه به رقم 4 میلیارد تومان و نیز رشد شاخص، این امیدواری را ایجاد کرده که سنت رشد بازار در هفته‌های پایانی سال همانند سال‌های گذشته تکرار شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان