نتیجه انتخابات هر چه باشد در نهایت به نفع ملت ایران


نتیجه انتخابات هر چه باشد در نهایت به نفع ملت ایران

حرف و حدیث در باره انتخابات در ایران همیشه زیاد است، برخی طرفداران این جناح برخی طرفداران آن جناح، برخی هم خاکستری، زمانی به یک طرف رای می دهد زمانی دیگر به طرفی دیگر.

البته بد نیست اشاره کنم که همین جدی ها و حرف و حدیث ها خود یکی از اصول مردم سالاری است چون اگر در کشوری مردم سالاری نباشد اصلا این بحث ها مطرح نمی شود.
پس از انقلاب اسلامی در ایران تقریبا به صورت میانگین هر سال این کشور شاهد یک انتخابات بوده.
آمار مشارکت در انتخابات هم همیشه بالا و پایین داشته و هیچ وقت اینگونه نبوده که فرد و یا جناحی مانند برخی کشورها با 99 درصد آرا رای بیاورند.
در برخی انتخابات می بینیم که درصد آرا میان نامزد ها آنقدر به هم نزدیک است که امکان پیش بینی نتیجه تقریبا محال می باشد.
از وقتی به یاد دارم هم هر بار انتخابات می خواست برگزار شود مخالفین ملت ایران همیشه مردم را تشویق به خودداری از مشارکت در انتخابات می کردند.
در حالی که اینها مدعی می باشند که مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران هستند اما من می گویم مخالفین ملت ایران چرا که بحث مخالفت با نظام یک بحث است، بحث دشمنی با ملت بحثی دیگر.
همین هایی که پشت تریبون های دشمن می روند و مردم را تشویق به خودداری از شرکت در انتخابات می کنند دقیقا همان هایی هستند که همین چند صباح پیش دشمنان و بیگانگان را تشویق به حمله به ایران و یا افزایش تحریم ها بر علیه ملت ایران می کردند و می کنند الان هم هدف شان مشروعیت زدایی از نظام و باز کردن زمینه حمله دشمن به ملت ایران و یا افزایش تحریم ها بر علیه ملت ایران بود.
پس اینها هیچ وقت به دنبال منافع ملت ایران نبودند و نیستند.
بسیاری از اینها که اصولا یا هویت و شناسنامه ایرانی ندارند و فقط بلد هستند با زبان فارسی صحبت کنند و برخی دیگر روزی روزگاری ایرانی بودند ولی امروزه هویت و شناسنامه خویش را به دشمن خارجی فروخته اند.
هیچ وقت در هیچ انتخاباتی در جهان همه آنچه سلیقه همه مردم است محقق نمی شود و ایران هم از این بابت مستثنا نمی باشد.
اما نکته بسیار مهم در انتخابات این است که هیچ وقت هم شرایط مردم بدون شرکت در انتخابات تغییر نمی کند.
در واقع آن نماینده ای که در دوره نمایندگی اش برای منافع ملت کاری نکرده باید توسط مردم برکنار شود و نماینده ای دیگر که احتمال توانمندی اش در محقق کردن خواست مردم است وارد میدان شود.
تصور اینکه تغییری بدون رای دادن بوجود می آید تصور بسیار ساده لوحانه بیش نیست.
هیج وقت هیچ جای دنیا تغییری بدون رای دادن و مشارکت در انتخابات به وجود نمی آید.
تنها اتفاقی که ممکن است بدون رای دادن رخ دهد این است که نظر مردم به جایی اینکه از طریق صندوق های رای اخذ شود و به جای اینکه در صحن مجلس نمایندگان مجلس بحث و جدل کنند ماجرا و بحث و جدل به خیابان ها کشیدن شود و در نهایت کشور وارد درگیری های داخلی و جنگ داخلی شود.
البته بماند که همیشه انتخابات مجلس در ایران انتخاباتی پر شور بوده چرا که در بسیاری از حوزه های رای گیری بحث جناح های سیاسی مطرح نیست بلکه بحث رقابت میان اقوام و گروه های منطقه ای است.
به هر حال هر کس ناظر شرایط انتخابات امسال ایران بود به وضوح متوجه شد که مردم این کشور بلوغ سیاسی لازم را دارند و مشکلات و اختلافات سلیقه ای خود را کنار گذاشتند و پای صندوق های رای آمدند تا با مشتی محکم به دهان دشمنی که به دنبال مشروعیت زدایی از نظام آنها بود بزنند.
هرچه نتیجه این انتخابات باشد و هر چه خروجی آن باشد در نهایت مردم ایران پیروز این میدان بودند و هستند و آنها با مشارکت خود در انتخابات تاکید کردند که می خواهند حق تعیین سرنوشت دست خودشان باشد نه دست دشمن و عوامل دشمن.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم/ توصیه مهم رهبر انقلاب به نامزدهای انتخابات