خطر گرسنگی، جان 700 هزار نفر در نوار غزه را تهدید می‌کند


خطر گرسنگی، جان 700 هزار نفر در نوار غزه را تهدید می‌کند

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گزارش داد که ۷۰۰ هزار نفر در باریکه غزه گرسنگی می‌کشند و سازمان ملل باید فورا وارد عمل شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پیامی خطاب به سازمان ملل درخواست کمک فوری برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی و گرسنگی هزاران فلسطینی در غزه شد.

شبکه خبری الجزیره به نقل از «اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: «رژیم اشغالگر با هدف قرار دادن و گرسنگی دادن ۷۰۰ هزار نفر مرتکب نسل‌کشی در شمال غزه می‌شود، از سازمان ملل می‌خواهیم تا فوراً با تمامی راه‌ها برای ممانعت از بروز فاجعه در شمال غزه وارد عمل شود».

به گزارش منابع فلسطینی جلوگیری رژیم صهیونیستی از ورود کاروان‌های کمک‌های انسان‌دوستانه به شمال غزه، عامل اصلی بروز قحطی و گرسنگی در این بخش از باریکه غزه است. در این راستا میدان «النابلسی» در شهر غزه روز گذشته (پنج شنبه) شاهد یک جنایت دیگر ارتش اشغالگر اسرائیل بود، صدها نفری که برای دریافت کمک صف کشیده بودند، مورد هدف شلیک تانک‌ها قرار گرفتند.

به نوشته رسانه‌های فلسطینی، حمله به مردمی که برای دریافت غذا صف کشیده‌اند در حالی است که آژانس «آنروا» روز چهارشنبه در وب سایت خود گزارش داد میزان ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه در ماه جاری میلادی در مقایسه با ماه گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

خطر گرسنگی، جان 700 هزار نفر در نوار غزه را تهدید می‌کند

آژانس امداد سازمان ملل، آنروا گزارش داد که امکان اینکه همین کمک‌های اندک را به شمال غزه یا به بخش‌هایی در جنوب برساند را ندارد و ارتش اسرائیل همچنان کامیون‌های حامل کمک‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، سخنگوی آژانس کودکان سازمان ملل نیز در گفت‌وگو با الجزیره هشدار داد که خطر قحطی در شمال غزه واقعی بوده و بحران در حال انتقال به جنوب است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / جواد خیابانی در تلویزیون باکو با گزارش آذری فوتبال ! + عکس زن زیبای آقای گزارشگر...