موافقت پارلمان رژیم صهیونیستی با بودجه جنگی کابینه نتانیاهو


موافقت پارلمان رژیم صهیونیستی با بودجه جنگی کابینه نتانیاهو

کنست در نهایت بودجه سال جاری میلادی برای جنگ در غزه را تصویب کرد.

موافقت پارلمان رژیم صهیونیستی با بودجه جنگی کابینه نتانیاهو

به گزارش راهبرد معاصر، قطر و مصر به عنوان دو میانجیگر جنگ غزه به شدت تلاش دارند جنبش حماس و رژیم صهیونیستی را به یک توافق جهت استقرار آتش بس دائمی در غزه نزدیک سازند. با این حال، مقامات صهیونیست که در نسل کشی خود علیه فلسطینیان حامیانی همچون آمریکا را در کنار خود می‌بینند در عمل رغبتی برای این امر ندارند.

به گزارش الجزیره، پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به کنست بودجه سال ۲۰۲۴ کابینه این رژیم را تصویب کرد. نکته قابل تامل درباره این برنامه بودجه، گنجانده شدن ردیف بودجه برای جنگ غزه است که نشان می‌دهد تل آویو به ادامه جنگ در غزه در سال جاری میلادی متعهد است.

بودجه ضمیمه شده جدید ده‌ها میلیارد دلار بودجه اضافی برای تقویت حوزه نظامی و پرداخت غرامت به خانوار‌ها و کسب و کار‌هایی که از حمله هفتم اکتبر حماس به سرزمین‌های اشغالی آسیب دیده اند، در نظر گرفته است.

نشریه تایمز آو اسراییل در گزارشی در این باره نوشت: حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل از این اقدام کنست استقبال کرده و اعلام کرد ما موفق شدیم بودجه‌ای را به تصویب کنست برسانیم که تداوم جنگ را تا پیروزی کامل تضمین کند که این امر به نفع شهروندان و اقتصاد اسراییل است.

بودجه جدید تصویب شده از سوی کنست به جز کمک‌های خارجی از جمله کمک‌های عظیم مالی و تسلیحاتی است که آمریکا تاکنون به اسراییل تخصیص داده و بخشی از آن نیز در فرآیند تصویب در کنگره این کشور است./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟