دانشمندان سیاره‌ای بهتر از زمین پیدا کرده‌اند / اکتشافات شگفت‌انگیز تلسکوپ کپلر!


دانشمندان سیاره‌ای بهتر از زمین پیدا کرده‌اند / اکتشافات شگفت‌انگیز تلسکوپ کپلر!

وجود انسان در کره زمین بزرگترین دلیلیست که میتواند برای اثبات وجود موجودات دیگر باشد تنها بعد مسافت است که ما را از دستیابی به این حقیقت دور کرده است.در این مطلب با ما همراه باشید تا با کشفیات تلسکوپ کپلر آشنا شوید.

اکتشافات تلسکوپ کپلر

تلسکوپ کپلر برای یک هدف توسط سازمان فضایی آمریکا (ناسا) ساخته شد، جستجوی سیاره‌های فراخورشیدی در یک قسمت مشخص از کهکشان راه شیری! این شکارچی سیاره‌های فراخورشیدی در طول زندگیش بیشتر از صدها هزار ستاره دید و هزارها سیاره فراخورشیدی رو کشف کرد کِپلِر در سال ۲۰۰۹ به عنوان بخشی از پروژه دیسکاوری ناسا به فضا پرتاب شد تا با بررسی مداوم قسمت ثابتی از آسمان داخل کهکشان راه شیری، سیستم‌های سیاره‌ای رو پیدا کنه! فضانوردان میخواستن بدونن که چندتا ستاره و سیاره دور اون‌ها میچرخن و چندتا از این سیاره‌های فرا خورشیدی شرایطی دارن که برای حیات مناسبه!

آیینه اصلی کپلر بزرگترین آیینه‌‌ی بود که تا به اون زمان به فضا فرستاده شده بود کپلر همچنین یک دوربین ۹۶ مگاپیکسلی داشت تا به وسیله اون نور رو پردازش کنه! طی ۹ سال در فضا، کپلر ۵۳۰۵۳۶ ستاره مشاهده کرد و وجود ۲۶۶۲ سیاره فراخورشیدی رو در بخشی از کهکشان راه شیری تایید کرد این سیاره‌های فراخورشیدی شبیه هیچ چیزی که ما تا به حال در منظومه شمسی دیدیم نیستند! در این ویدیو با ما همراه باشید تا با شگفت‌انگیز‌ترین سیاره‌های جهان آشنا شوید!

منبع: picopry



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جشن خردادگان یا خرداد روز چیست؟