«حافظیه» در صدر محبوب ترین مکان گردشگری در نوروز


«حافظیه» در صدر محبوب ترین مکان گردشگری در نوروز

آمار پربازدیدترین مکان های تاریخی در حالی اعلام شد که حافظیه و استان فارس همچنان رکورددار بازدیدهای نوروزی هستند.

آمار پربازدیدترین مکان های تاریخی در حالی اعلام شد که حافظیه و استان فارس همچنان رکورددار بازدیدهای نوروزی هستند.

به گزارش «دنیای سفر»، روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی از فروش دو میلیون و ۷۸۷ هزار و ۲۰۰ قطعه بلیت برای موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش این وزارتخانه، در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۵ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد و اعلام کرد: در این مدت یک میلیون و ۸۴۷ هزار و ۵۹۲ نفر از موزه ها، پایگاه ها و اماکن تاریخی بازدید کردند.

بر اساس پایش انجام شدۀ آمارها در همین باره زمانی، فارس (۶۵۸ هزار و ۸۷۹ نفر)، اصفهان (۲۹۸ هزار و ۳۸۷ نفر)، تهران و موزه های ستادی (۱۷۶ هزار و ۲۱ نفر)، خوزستان (۱۲۰ هزار و ۸۲۱ نفر) و خراسان رضوی (۱۰۵ هزار و ۸۸۰ نفر) به ترتیب پربازدیدترین استان ها بوده اند.

در میان موزه ها، پایگاه ها و اماکن فرهنگی تاریخی در سراسر کشور از لحاظ مخاطب، حافظیه با ۱۹۵ هزار و ۴۵۵ نفر، بیش ترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

پس از آن تخت جمشید با ۱۳۹ هزار و ۱۵۳ نفر، سعدیه با ۱۱۲ هزار و ۶۰ نفر، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با ۷۴ هزار و ۹۳۳ نفر، باغ فین با ۷۰ هزار و ۵۸۳ نفر، کاخ موزه چهلستون با ۶۵ هزار و ۶۱۶ نفر و عمارت عالی قاپو با ۶۲ هزار و ۴۴۴ نفر بازدیدکننده در رتبه های بعدی قرار دارند.

از لحاظ بیش ترین میزان ریالی فروش بلیت موزه، پایگاه میراثی و اماکن فرهنگی تاریخی به ترتیب مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، حافظیه، مجموعه میراث جهانی تخت جمشید، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، سعدیه، باغ فین، کاخ موزه چهلستون، ارگ کریم خانی، عمارت عالی قاپو و غار علیصدر همدان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی