مرکز اسرائیلی: تا آتش‌بس نشود، حملات یمن ادامه خواهد داشت


مرکز اسرائیلی: تا آتش‌بس نشود، حملات یمن ادامه خواهد داشت

یک مرکز مطالعاتی در فلسطین اشغالی اذعان کرد، تا زمانیکه توافقی برای آتش بس در نوار غزه وجود نداشته باشد، انتظار دارد که حملات یمن نیز ادامه یابد.

مرکز اسرائیلی: تا آتش‌بس نشود، حملات یمن ادامه خواهد داشت

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه جروزالم پست نوشت، «مرکز اطلاعات و تروریسم مئیر عمیت» معتقد است، حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های اسرائیلی یا مرتبط با اسرائیل، ادامه خواهد یافت.


طبق این گزارش، تا زمانی که توافق آتش بس در غزه به دست نیاید، حملات نیروهای مسلح یمن هم تداوم خواهد داشت. از طرفی دیگر، درباره چگونگی تعامل با یمن و میزان تشدید حملات به یمن اختلاف نظر وجود دارد.


مرکز مئیر در گزارشی تأکید کرده، تا زمانیکه بازدارندگی آمریکا مقابل نیروهای مسلح یمن ناکام باشد، راهی جز مذاکره با یمن از طریق ایران یا حصول آتش بس در یمن وجود ندارد.


آمریکا با همراهی انگلیس، ضمن انجام حملاتی به نقاطی در یمن تلاش کرده مانع حملات نیروهای مسلح یمن به کشتیهای اسرائیلی یا مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ شود، اما نه تنها موفق به قطع این حملات نشده بلکه کشتیها و ناوهای آمریکا و انگلیسی نیز تا امروز بارها حملات موشکها و پهپادهای یمن قرار گرفته‌اند و بسیاری از کشتی‌ها ترجیح داده‌اند مسیر خود را تغییر دهند و قاره آفریقا را دور بزنند.


گزارش مرکز مطالعاتی مئیر همچنین اشاره کرده که «در دوره اخیر یک تحول بی سابقه نیز رخ داده و آن حمله به کشتی‌هایی [اسرائیلی یا مرتبط با اسرائیل] است که در اقیانوس هند در حال تردد هستند».


دیروز سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در جدیدترین بیانیه در این خصوص اعلام کرد، طی ساعات گذشته کشتی اسرائیلی «MSC SKY» را هدف قرار داده و نیروهای مسلح یمن تا هنگام توقف کامل جنگ علیه نوار غزه و لغو محاصره آن، به ممانعت از تردد دریایی کشتیهای اسرائیلی یا مرتبط با اسرائیل، ادامه می‌دهند./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم