دوره آموزش مقاله نویسی از صفر تا صد


یکی از چالش‌های بسیار مهم برای دانشجویان، نحوه نگارش مقاله است. این کار می‌تواند به‌عنوان یک امتیاز بزرگ به داشتن یک رزومه تحصیلی و کاری فوق‌العاده کمک کند: از‌این‌رو، نحوه نگارش مقاله به خصوص مقاله ISI (WoS) یکی از دغدغه‌های دانشجویان به‌شمار می‌رود.

یکی از چالش‌های بسیار مهم برای دانشجویان، نحوه نگارش مقاله است. این کار می‌تواند به‌عنوان یک امتیاز بزرگ به داشتن یک رزومه تحصیلی و کاری فوق‌العاده کمک کند: از‌این‌رو، نحوه نگارش مقاله به خصوص مقاله ISI (WoS) یکی از دغدغه‌های دانشجویان به‌شمار می‌رود. این دغدغه برای دانشجویان دکتری، حتی از اهمیت بیشتری هم برخوردار است. نکته قابل‌توجه این است که در هیچ‌کدام از مقاطع تحصیلی درباره نحوه نگارش یک مقاله مناسب و کاربردی، اطلاعاتی به دانشجویان داده نمی‌شود. با‌توجه به این موضوع، گروه آموزشی رهپوی دانش تصمیم گرفت تا بهترین دوره مقاله نویسی ISI را با کیفیت بالا در‌اختیار دانشجویان قرار دهد.

دوره آموزش مقاله نویسی از صفر تا صد

آشنایی با مقاله ISI

برای شرکت در دوره‌های آموزش نگارش مقاله ISI ابتدا باید با ساختار و کاربرد این نوع مقاله ها آشنا شوید. مقاله ISI در‌حقیقت یک ملاک برای بررسی و سنجش اعتبار یک مقاله علمی است. سالانه مقاله های بسیاری به زبان انگلیسی نگارش شده و در مجله‌های سراسر دنیا چاپ می‌شوند. برخی از این مجلات شامل تمام استاندارد‌های بانک اطلاعاتی ISI و کمیته علمی منتخب هستند.

این مجلات توسط موسسه کلریویت آنالتیک ارزیابی می‌شوند. در‌حالت‌کلی به مقاله‌هایی که در این ژورنال‌ها چاپ می‌شوند، مقاله ISI گفته می‌شود. برای اینکه مقاله نوشته‌شده توسط شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، بهتر است یک دوره مقاله نویسی را پشت‌سر بگذارید. چرا‌که برای نگارش چنین مطالبی باید دارای تبحر، دانش و اطلاعات لازم باشید.

شرایط مقاله نویسی

بسیاری از افراد معتقد هستند که نوشتن مقاله بسیار آسان است. به‌طوری که همه افراد می‌توانند این کار را انجام دهند. توجه داشته باشید برای نوشتن یک مقاله با‌کیفیت باید از شرایط آن اطلاع داشته باشید. یک دوره مقاله نویسی کامل می‌تواند تمام نکات مهم را به شما آموزش دهد.

برای نوشتن مقاله نمی‌توان بدون‌آمادگی و داشتن هیچ اطلاعاتی شروع کرد. حتی این کار برای مقاله‌هایی با سطح علمی پایین هم امکان‌پذیر نخواهد بود. حتی برای نوشتن مقالاتی با سطح علمی پایین باید نکاتی را مانند اخلاق انتشار مقاله رعایت کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکات و شرایط نوشتن مقاله را بررسی خواهیم کرد.

  1. احاطه و تسلط بر موضوع نوشته: شما باید درباره موضوعی که قرار است بر روی آن کار کنید، اطلاعات کافی داشته باشید. نمی‌توانید بدون داشتن اطلاعات کافی و علمی شروع به نوشتن یک مقاله کنید.
  2. صداقت و حسن نیت: برای نوشتن مقاله باید صداقت و حسن نیت داشته باشید. چرا‌که شما قرار است یک موضوع را اثبات یا رد کنید. این کار نیازمند ارائه حقیقت است. این نکته در دوره مقاله نویسی به‌طور کامل به شما آموزش داده می‌شود.
  3. در‌نظر گرفتن مصلحت کل جامعه: شما نمی‌توانید مقاله را با هدف ارائه منافع یک گروه خاص بنویسید. باید به‌طور دقیق مصلحت جامعه را بررسی کرده و براساس آن مقاله خود را نگارش کنید.
  4. باز کردن گره: شما باید با نگارش مقاله بتوانید یک گره از گره‌هایی که در جامعه وجود دارد را باز کنید. حال تفاوتی ندارد که این گره یک گره علمی، اقتصادی، اجتماعی باشد.
  5. رعایت نکات مهم برای نگارش: هر مقاله از اجزای مختلفی تشکیل شده است. شما باید با این اجزا آشنا شوید تا بتوانید اطلاعات را به‌گونه‌ای مفید به خواننده‌های مقاله منتقل کنید. امکان یادگیری این اجزا و نکات در دوره مقاله نویسی رهپوی دانش وجود دارد.

دوره آموزش مقاله نویسی از صفر تا صد

مراحل نگارش مقاله ISI

سوالی که برای بسیاری از دانشجویان پیش می‌آید این است که چطور مقاله ISI بنویسیم؟ در پاسخ باید بگوییم که نوشتن یک مقاله باید با رعایت ترتیب و نکات مهم انجام شود. این کار سخت نخواهد بود فقط باید تمام مراحل را به‌صورت دقیق و اصولی انجام دهید. شما حتی می‌توانید برای یافتن نویسنده همکار هم روی کمک تیم رهپوی دانش حساب کنید.

یافتن موضوع

اولین قدم انتخاب موضوع است. این کار باید با تامل زیاد و اندیشه انجام شود. این مورد از نکاتی است که در یک دوره مقاله نویسی کامل به شما معرفی می‌شود.

اندیشه درباره موضوع و تنظیم یک طرح

در این مرحله باید درباره موضوع فکر کنید. سپس باید بررسی کنید که چه جوانبی از موضوع باید شکافته شده و مورد‌بحث قرار بگیرند. این مقاله با چه محتوایی آغاز و با چه محتوایی پایان یابد بهتر است.

یادداشت‌برداری از منابع

شما باید توضیحات و دلایل خود را با استناد به منابع معتبر مرتب کنید. برای این کار باید از منابع یادداشت‌برداری کنید تا در طول نوشتن مقاله به شما کمک کنند. سپس باید آن‌ها را اصلاح کرده و برای آخرین بار تنظیم کنید.

تهیه متن و نوشتن آن

پس از اینکه داده‌های نهایی شما و مطالب جمع آوری شده از منابع و مقالات دیگر آماده شد، باید نوشتن مقاله را آغاز کنید. باید نکات مهم را برای ساختار یک مقاله ISI در‌نظر بگیرید. با شرکت در یک دوره آموزش مقاله نویسی می‌توانید صفر تا صد این کار را آموزش ببینید.

اهمیت نحوه مقاله نویسی

به‌طور کلی، شرکت در دوره مقاله نویسی و منتشر کردن مقاله‌هایی با موضوعات مختلف در دنیا، به گسترش علم کمک شایانی می‌کند. این مورد می‌تواند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موارد اهمیت مقاله‌نویسی شناخته شود. علاوه‌بر این مورد، می‌توان یک دلیل دیگر را برای نوشتن مقاله نام برد.

دومین مورد از موارد اهمیت مقاله‌نویسی، افزایش اعتبار نویسنده است. با‌توجه به تایید مقاله ISI توسط موسسه اصلی، بدون‌شک اعتبار شما میان همکاران و هم‌صنفی‌ها افزایش خواهد یافت. همچنین جایگاه علمی شما تا حد قابل‌توجهی بهبود می‌یابد. پس از شرکت در یک کارگاه مقاله نویسی حرفه‌ای و نگارش یک مقاله، متوجه خواهید شد که نگاه‌ها به سمت شما مثبت می‌شوند.

توجه نمایید که با گذراندن یک دوره مقاله نویسی با کیفیت بالا، شما می‌توانید بهترین مقاله‌ها را نگارش کنید. این کار می‌تواند در شغل‌های آینده شما تاثیر قابل‌توجهی داشته باشد. چرا‌که برخی از مشاغل با‌توجه به بار علمی افراد آن‌ها را استخدام می‌کنند. حتی می‌توانید با یافتن نویسنده همکار مقاله خود را با کیفیت بهتری ارائه دهید.

دوره آموزش مقاله نویسی از صفر تا صد

یادگیری صفر تا صد مقاله نویسی با رهپوی دانش

یادگیری و آموزش نگارش مقاله ISI یکی از نکات مهم برای دانشجویان است. مجموعه رهپوی دانش با‌توجه به این موضوع، دوره‌هایی کامل برای یادگیری صفر تا صد مقاله نویسی برگزار می‌کند. شما می‌توانید با شرکت در این دوره‌ها توسط بهترین استادان آموزش ببینید. در این دوره‌ها نکات مهم را به‌صورت اصولی به شما آموزش خواهیم داد؛ بنابراین نیازی به داشتن پیش‌زمینه یا اطلاعاتی درباره این موضوع ندارید.

در رهپوی دانش دوره‌ها از نقطه صفر یعنی اصطلاحات مقاله‌نویسی آغاز می‌شوند. سپس قدم‌به‌قدم روش‌های نوشتن مقاله را به شما آموزش داده تا بتوانید یک مقاله را با بالا‌ترین کیفیت نگارش کنید. شما می‌توانید در‌کنار آموزش تمرین‌های مهمی را هم انجام دهید. حتی جلساتی برای رفع اشکال برگزار می‌شود که به یادگیری بهتر دانشجویان کمک خواهد کرد. امکان برقرار ارتباط به‌صورت آنلاین با استادان وجود دارد. با این کار دانشجویان می‌توانند تمام مشکلات خود را از استاد پرسیده و آن را رفع کنند. 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کره شمالی به گزارش حقوق بشر آمریکا/ یک دسیسه سیاسی بود