نگاهی به ون کراس اوور عجیب تویوتا X-Van Gear


نگاهی به ون کراس اوور عجیب تویوتا X-Van Gear

محبوبیت بیش از حد خودروهای شاسی بلند باعث شده است که خودروسازان از سبک طراحی آن‌ها در مدل‌های ون و مینی ون خود نیز استفاده کنند. به همین منظور، تویوتا در نمایشگاه ژاپن موبیلیتی 2023 از کانسپت X-Van Gear رونمایی کرد، که حق طراحی...

محبوبیت بیش از حد خودروهای شاسی بلند باعث شده است که خودروسازان از سبک طراحی آن‌ها در مدل‌های ون و مینی ون خود نیز استفاده کنند. به همین منظور، تویوتا در نمایشگاه ژاپن موبیلیتی 2023 از کانسپت X-Van Gear رونمایی کرد، که حق طراحی آن اکنون به ثبت رسیده و امیدها را برای یک نسخه تولیدی افزایش داده است.

کانسپت X-Van Gear طراحی خیلی عجیبی نداشت؛ بلکه بیشتر شبیه یک نسخه عامه‌پسند از یک وسیله نقلیه جاده‌ای به نظر می‌رسید تا یک کانسپت عجیب و غریب که فاصله زیادی با نسخه تجاری دارد.

با این حال، مانند تصاویر سدان مفهومی آکورا، ثبت این طرح‌ها هرگز تولید این مدل را تضمین نمی‌کند. شاید تویوتا این کار را برای محافظت از این طرح‌ها در برابر سایر برندهایی انجام داده‌ که ممکن است از این ایده طراحی عجیب و غریب استفاده کنند.

X-Van Gear دارای طراحی جعبه‌ای به همراه در‌های جلو و عقب کشویی است. روکش پلاستیکی همراه با پالت رنگی، که هر دو یادآورFJ کروزر هستند، در کنار ابعاد کلی این خودرو آن را در زمره مدل‌های میان شاسی بلند و ون مانند هوندا المنت از دهه ۲۰۰۰ قرار می‌دهد.

در داخل، سه ردیف صندلی روی ریل‌هایی در کف نصب شده‌اند، که به سرنشینان اجازه می‌دهد آن‌ها را به اطراف حرکت داده و به شکل دلخواه بچینند. این موضوع همراه با درهای بدون ستون B، فضای داخلی گسترده‌ای را ایجاد می‌کند که می‌تواند به عنوان یک سالن استراحت یا اتاق غذاخوری برای کمپینگ استفاده شود.

نگاهی به ون کراس اوور عجیب تویوتا X-Van GearX-Van Gear

تویوتا این طرح‌ها را در اوایل ماه مارس به ثبت رساند و گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال تولید یک نسخه تجاری از این مدل را در ژاپن برانگیخت. وسیله نقلیه موجود در تصاویر با خودروی مفهومی مطابقت دارد، به استثنای باربند و سبد که در این نسخه دیده نمی‌شوند. با این حال، تمام ویژگی‌های کلیدی دیگر مانند قوس چرخ‌های جعبه‌ای، درهای کشویی، ستون‌های A وB و D مشکی، همراه با ستون C متضاد و چراغ‌های روز باریک در بالای چراغ‌های جلوی پیکسلی، همگی در این طرح‌ها به ثبت رسیده‌اند.

X-Van با طول ۴.۶۹ متر، عرض ۱.۸۲ متر و ارتفاع ۱.۸۵ متر، از نظر اندازه با ون‌های نوآ و ووکسی کنونی تویوتا قابل مقایسه است. با این وجود، تویوتا به طور رسمی تایید نکرده که آیا X-Van وارد فاز تولید می‌شود یا خیر.

به نظر شما آیا تویوتا باید این ون عجیب و غریب را تولید کند، و آیا این مدل در بازار آمریکای شمالی شانسی خواهد داشت؟


گالری تصاویر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه