آزادی 271 زن و مرد زندانی جرائم غیرعمد در قزوین


آزادی 271 زن و مرد زندانی جرائم غیرعمد در قزوین

به گزارش رکنا ازقزوین، عبدیان گفت: در سال گذشته تعداد ۲۷۱نفر شامل ۲۵۱ نفر مرد و ۲۰ نفر زن با رقم بدهی بالغ بر ۲۱۶۰ میلیارد ریال از بند حبس رهایی یافته اند که رقم بدهی در مقایسه با سال قبل ۶۸٪...

به گزارش رکنا ازقزوین، عبدیان گفت: در سال گذشته تعداد ۲۷۱نفر شامل ۲۵۱ نفر مرد و ۲۰ نفر زن با رقم بدهی بالغ بر ۲۱۶۰ میلیارد ریال از بند حبس رهایی یافته اند که رقم بدهی در مقایسه با سال قبل ۶۸٪ افزایش داشته است. ایشان همچنین گفت سرانه بدهی زندانیان نیز افزایش دوبرابری داشته و به مبلغ ۸ میلیارد ریال رسیده است.

مدیرستاد دیه ، با اشاره به نقش قضات محاکم قضایی در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت : خوشبختانه محاکم قضایی استان با دغدغه همیاری این قشر ضعیف جامعه که بطور ناخواسته درگیر حضور در زندان ها شده اند نسبت به رسیدگی هر چه سریعتر دادخواست های اعسار و همچنین تعدیل اقساط آنان اقدام عاجل نموده و در سال ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۱۱۱۶میلیارد ریال که ۵۱٪ رقم بدهی را شامل می شود ، در قالب قسط هایی معقول بر عهده شخص زندانی گذاشته اند .

این مقام مسئول اظهار نمود ۳۱٪ از کل بدهی زندانیان که مبلغ ۶۷۲ میلیارد ریال می باشد با همیاری و گذشت طلبکاران از اصل محکومُ به کسر شده است .مدیرستاد دیه استان مبلغ پرداخت شده جهت آزادی زندانیان را ۱۲۳ میلیارد ریال بصورت کمک بلاعوض و مبلغ ۱۷۲ میلیارد ریال در قالب وام قرض الحسنه اعلام کرد و گفت در سال ۴۰۲ مبلغ ۶۴ میلیارد ریال نیز توسط خانواده زندانیان به شکات پرونده ها پرداخت شده است. همچنین مبلغ ۱۲ میلیارد ریال نیز بابت دیه زندانیان تصادفی توسط صندوق تامین خسارتهای بدنی به حساب دادگستری استان واریز گردیده است.

عبدیان ضمن تقدیر از نیکوکاران و خیرین نوع دوست قزوینی گفت با توجه به اینکه ستاد دیه تنها پایگاه حمایتی افرادیست که به دلایل ناخواسته و غیرعمد در زندان تحمل حبس می نمایند اظهار امیدواری کرد با توجه به شروع ماه مبارک رمضان خیرین استان که همواره در مناسبتهای مذهبی پیش قدم در آزادی زندانیان بوده اند در این ماه مبارک نیز به یاری این ستاد آمده تا با کمک آنان موفق به آزادنمودن تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد گردیم.

لیلابیگدلی/قزوین


آزادی 271 زن و مرد زندانی جرائم غیرعمد در قزوین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج