قالیباف در مجلس بعدی رئیس نخواهد بود / ائتلاف قالیباف با جبهه پایداری پایان حیات سیاسی او را تسریع کرد


قالیباف در مجلس بعدی رئیس نخواهد بود / ائتلاف قالیباف با جبهه پایداری پایان حیات سیاسی او را تسریع کرد

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا در ادامه آورده است ، جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، در رابطه با میزان مشارکت مردم انتخابات مجلس دوازدهم و در پاسخ به این سوال که «ارزیابی...

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا در ادامه آورده است ، جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، در رابطه با میزان مشارکت مردم انتخابات مجلس دوازدهم و در پاسخ به این سوال که «ارزیابی شما از مشارکت ۴۱ درصدی چیست؟ این عدد اگرچه ۱ درصد در ظاهر نسبت به دوره قبل کمتر شده اما در نتیجه انتخابات گویی سلیقه رأی‌دهندگان دستخوش تغییر شده شما از اثرات آن در مجلس آینده چه ارزیابی دارید؟»، گفت: تحلیل ما از مشارکت مردم در انتخابات بستگی به این دارد که نوع نگاه ما به این مساله چگونه باشد؟ اگر از این زاویه نگاه کنیم که یک عده خارج از مرزها تلاش کردند که مشارکت را به زیر ۲۰ تا ۲۵ درصد بیاورند، خب در اینجا ۴۰ درصد نمی‌تواند چندان هم بد باشد اما از یک زاویه دیگر وقتی مشاهده می‌کنیم که این کمترین مشارکت در تاریح ادوار مجلس بوده نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: نکته بعد این است در شهرهایی که مانند تهران لیستی رأی داده شده، یک طیف خاصی پای صندوق آمدند و رأی دادند و آراء باطله خیلی زیاد است و این باید خیلی دقیق بررسی شود و به نظر می‌رسد که این انتخابات و خروجی که داشته مورد تامل است، برخی افرادی که وارد شدند جریان تندرو هستند.

عده‌ای از طریق دوقطبی سازی قصد دارند مشارکت را کاهش دهند

نماینده مرودشت در مجلس یازدهم افزود: در این انتخابات آنچه که پیش‌بینی می‌کردم اتفاق افتاد، من قبلا مصاحبه ای کردم و گفتم که عده‌ای به‌دنبال این هستند که از طریق دوقطبی سازی مشارکت را کاهش دهند چون معتقد هستند که طرفداران خودشان تحت هر شرایطی پای صندوق رأی می‌آیند و رأی می‌دهند. البته من امیدوارم که در یک سال آینده به این سمت برویم که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ افرادی وارد عرصه شوند که بتواننند مردم را پای صندوق‌های رأی بیاورند.

وی در پاسخ به این سوال که «در یک سالی که تا انتخابات آینده فاصله داریم، به نظر شما با توجه به احتمال بازگشت ترامپ و جمهوری خواهان در آمریکا و قدرت گرفتن تندروها در ایران این مساله چه اندازه می‌تواند بر جنگ اقتصادی و فشار بر کشور اثرگذار باشد؟»، اظهار داشت: خب براساس شواهد و تجربیات طبیعتاً چنین شرایطی می‌تواند یک زمینه برای افزایش سطح تنش‌ها در فضای بین‌المللی باشد و در نتیجه آن شاهد تشدید فشار جنگ اقتصادی بر کشور باشیم که البته من امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.

ائتلاف قالیباف با جبهه پایداری پایان حیات سیاسی او را تسریع کرد

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در پاسخ به سوالی درخصوص مدیریت مجلس در دوره دوازدهم اظهارکرد: به نظرم می‌آید گزینه‌هایی غیر از آقای قالیباف بتوانند ریاست مجلس را دست بگیرند، یعنی تحلیل من این است که شاید برای مثال این ها با آقای قالیباف به توافق برسند اما مسئولیت‌ها را کلا از ایشان بگیرند و به نظرم احساس می‌کنم که ما در مجلس بعد ریاست آقای قالیباف را نداشته باشیم.

رشیدی کوچی در مورد ارزیابی خود از رفتار سیاسی قالیباف در جریان انتخابات مجلس و ائتلاف با جبهه پایداری در لیست انتخاباتی شانا، گفت: من خیلی آدم سیاسی نیستم اما ائتلاف آقای قالیباف با جبهه پایداری به نظرم پایان حیات سیاسی او را خیلی تسریع کرد.


قالیباف در مجلس بعدی رئیس نخواهد بود / ائتلاف قالیباف با جبهه پایداری پایان حیات سیاسی او را تسریع کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)