بازدهی بورس در هفته دوم فروردین 1403 /استارت پرقدرت شاخص‌های بورسی در 1403


بازدهی بورس در هفته دوم فروردین 1403  /استارت پرقدرت شاخص‌های بورسی در 1403

بازار سهام پس از تعطیلات نوروز دست پر بازگشت و هر دو نماگر بورسی موفق شدند طی چهار روز معاملاتی ابتدای 1403 به ارتفاع خود بیفزایند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نگاهی به بورس اولین هفته معاملاتی1403 حاکی از آن است که طی چهار روز معاملاتی شاخص کل و شاخص هم‌وزن روندی صعودی داشتند. به طوری که شاخص کل از دو میلیون و 195 هزار واحد در پایان سال 1402 با رشد 3.02 درصدی طی چهار روز معاملاتی این هفته به تراز دو میلیون و 250 هزار واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز با همین روند نوسان داشت؛ به نحوی که شاخص هم‌وزن در این هفته موفق شد خود را از تراز 734 هزار واحد با افزایش 3.52 درصدی به 768 هزار واحد برساند.

موضوعی که در رابطه با معاملات این هفته باید اشاره کرد این است که عمده بازدهی شاخص‌های بورسی در این هفته مربوط به روز معاملاتی ابتدایی یعنی یکشنبه است. چرا که در یکشنبه شاخص کل و شاخص هم‌وزن به ترتیب 1.88 و 2.09 درصد رشد کردند که رقم قابل توجهی است.

همچنین لازم به ذکر است بازار سهام طی چهار روز معاملاتی این هفته به طوری میانگین 10 میلیارد و 400 میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزش معاملاتی نزدیک به چهار هزار و 26 میلیارد تومان را رقم زده است. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که پس از مدت‌ها برآیند هفتگی ورود و خروج پول مثبت شد و طی چهار روز معاملاتی این هفته 494 میلیارد تومان پول به بازار سهام تزریق شده است.

اما نباید فراموش کرد در حال حاضر بازار سهام برای ادامه روند صعودی خود به ادامه ورود پول احتیاج دارد و این مهم تنها با اخبار مثبت حوزه بورس میسر خواهد شد.

بورس هفته دوم فروردین 1403 در یک نگاه

نگاهی به بازار سهام در هفته کاری ابتدایی سال 1403 نشان می‌دهد، بورس روز ابتدایی معاملاتی 1403 را پرقدرت شروع کرد و همین موضوع سبب شد تا شاخص کل 1.88 و شاخص هم‌وزن 2.09 درصد در یکشنبه به ارتفاع تراز خود بیفزایند.

معملات دوشنبه نیز با همین روند ادامه داشت و شاخص کل و شاخص هم‌وزن به ترتیب 0.77 و 1.18 درصد رشد کردند. اما همان‌طور که گفته شد معاملات این روز، قدرت روند صعودی یکشنبه را نداشت. همین موضوع سبب شد تا بورس سه‌شنبه شاهد کاهش 0.19 درصدی شاخص کل باشد. هرچند شاخص هم‌وزن در این روز 0.07 درصد افزایش ارتفاع داد. در روز پایانی هفته دوم فرودین اما معاملات بازار سهام به روند خود بازگشت و سبب شد تا شاخص کل 0.53 درصد و شاخص هم‌وزن 0.36 درصد افزایش یابند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!