معرفی رسمی کیا K4، جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچبک


معرفی رسمی کیا K4، جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچبک

کیا K4 به‌عنوان جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچ‌بک از نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۴ با پیشرانه‌های تنفس طبیعی و توربو راهی بازار خواهد شد. درحالی‌که چند روز پیش تصاویر کیا K4 منتشر شد، حالا این خودرو رسماً در نمایشگاه نیویورک رونمایی شده است. این...

کیا K4 به‌عنوان جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچ‌بک از نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۴ با پیشرانه‌های تنفس طبیعی و توربو راهی بازار خواهد شد.

معرفی رسمی کیا K4، جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچبک

درحالی‌که چند روز پیش تصاویر کیا K4 منتشر شد، حالا این خودرو رسماً در نمایشگاه نیویورک رونمایی شده است. این یک سدان کامپکت است که جایگزین سراتو یا فورته خواهد شد و از سیستم نام‌گذاری جدید کیا استفاده می‌کند. این ماشین در ایالات‌متحده با دو پیشرانهٔ چهار سیلندر عرضه خواهد شد. موتور پایه یک نمونهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی است که ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما می‌توانند موتور ۱.۶ لیتری توربو را با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور انتخاب کنند که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود.

معرفی رسمی کیا K4، جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچبک

در طراحی بیرونی K4 الهام گیری از کراس‌اوور الکتریکی EV9 مشهود است. طراحان همچنین برای این ماشین فرم فست‌بک را در نظر گرفته‌اند اما این به قیمت کاهش فضای داخلی تمام نشده است زیرا سدان جدید کیا با ۴,۷۰۹ میلی‌متر طول و ۱,۸۴۹ میلی‌متر عرض، بزرگ‌ترین خودرو در کلاس سدان‌های کامپکت محسوب می‌شود. این موضوع فضای کابین K4 را نسبت به سراتو افزایش داده است. کیا همچنین برای کسانی که خواهان ظاهر اسپرت‌تری هستند دو تیپ GT-Line و GT-Line Turbo را تدارک دیده است که در بیرون از ویژگی‌های منحصربه‌فردی مثل‌ تریم مشکی براق، رینگ‌های ۱۸ اینچی، زه کرومی مات روی خط کمر و قاب مشکی برای آینه‌های جانبی بهره می‌برند. این دو تیپ همچنین در عقب به تعلیق چند اتصالی مجهز هستند که باعث بهبود هندلینگ می‌شود.

معرفی رسمی کیا K4، جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچبک

نمونه‌هایی که به رینگ‌های ۱۸ اینچی مجهز هستند برای کاهش سروصدا از لاستیک‌های آکوستیک بهره می‌برند درحالی‌که تمام تیپ‌ها به‌صورت استاندارد به شیشهٔ جلوی آکوستیک هم مجهز هستند. همچنین در داخل هم خریداران از دو نمایشگر یکپارچه با مجموع اندازهٔ ۳۰ اینچی بهره‌مند می‌شوند. اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، قابلیت به‌روزرسانی از راه دور و دستیار صوتی Hey Kia هم از دیگر ویژگی‌های این سدان جدید کره‌ای هستند.

معرفی رسمی کیا K4، جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچبک

معرفی رسمی کیا K4، جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچبک
معرفی رسمی کیا K4، جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچبک
معرفی رسمی کیا K4، جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچبک
معرفی رسمی کیا K4، جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچبک

کیا همچنین به ایمنی K4 هم توجه داشته و سیستم‌های ایمنی فعال زیادی مثل دستیار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و سیستم پیشگیری از برخورد را برای آن ارائه کرده است. علاوه بر این، سیستم دستیار فرمان هم قابل سفارش خواهد بود که در صورت تشخیص امکان تصادف، با چرخاندن خودکار فرمان خودرو را به سمت فضای آزاد هدایت می‌کند. مجموعاً ۲۹ سیستم کمک‌رانندهٔ مختلف برای این ماشین ارائه می‌شود درحالی‌که در بخش ایمنی غیرفعال هم به‌صورت استاندارد از هشت ایربگ بهره می‌برد. کیا K4 در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۴ با گارانتی ۱۰ ساله راهی بازار آمریکا خواهد شد.

معرفی رسمی کیا K4، جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچبک

کیا K4 هاچ‌بک

کیا در نمایشگاه نیویورک علاوه بر معرفی سدان K4، در اقدامی غیرمنتظره تیزر نسخهٔ هاچ‌بک این خودرو را هم منتشر کرده است. شرکت کره‌ای فعلاً جزئیاتی در مورد K4 هاچ‌بک منتشر نکرده اما این مدل قرار است به‌زودی در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود. کیا به عرضهٔ این ماشین در ایالات‌متحده هم اشاره کرده است و احتمالاً با همان پیشرانه‌های نسخهٔ سدان ارائه خواهد شد. K4 هاچ‌بک در طراحی بیرونی هم به‌جز خط سقف متفاوت و حذف صندوق تفاوت دیگری با همتای سدان خود ندارد.

معرفی رسمی کیا K4، جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچبک

معرفی رسمی کیا K4، جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچبک
معرفی رسمی کیا K4، جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچبک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کره شمالی به گزارش حقوق بشر آمریکا/ یک دسیسه سیاسی بود