11 کشته و زخمی در چاقوکشی هولناک مرد جوان در آمریکا


11 کشته و زخمی در چاقوکشی هولناک مرد جوان در آمریکا

به گزارش رکنا، حمله با چاقو در چندین موقعیت مکانی در شمال ایالت ایلینوی آمریکا به کشته شدن دست کم چهار نفر منجر شد. براساس گزارش نیویورک تایمز، بعدازظهر چهارشنبه در محله‌ای مسکونی در شمال...

به گزارش رکنا، حمله با چاقو در چندین موقعیت مکانی در شمال ایالت ایلینوی آمریکا به کشته شدن دست کم چهار نفر منجر شد.

براساس گزارش نیویورک تایمز، بعدازظهر چهارشنبه در محله‌ای مسکونی در شمال ایلینوی مردی با چاقو به ساکنین این منطقه حمله ور شده است. در این حمله، فرد مهاجم با حمله به خانه‌های متعدد، ۴ نفر را به قتل رسانه و ۷ تن دیگر را هم زخمی کرده است.

کارلا رد، رئیس پلیس راکفورد، شهری با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۸۰ مایلی شمال غربی شیکاگو، در یک نشست خبری گفت: تاکنون یک مظنون بازداشت شده اتست، اما انگیزه‌های فرد مهاجم تاکنون نامشخص باقی مانده است.

به گفته مقامات، سه نفر درجا کشته شده اند و یک نفر، به علت شدت جراحات خود در بیمارستان جان باخته است. ۷ نفر نیز به بیمارستان‌های منطقه منتقل شدند و حال تعدادی از آنها بحرانی و وخیم گزارش شده.

پلیس محلی تاکنون نام مظنون را منتشر نکرده است، اما به نقل از گزارش رسانه‌های محلی، مظنون فردی ۲۲ ساله است و شخص دیگری تحت تعقیب قرار نگرفته.

رد در ادامه گفت: به باور ما فقط یک مظنون وجود دارد و شخص دیگری فراری نشده است.

به گفته پلیس، قربانیان کشته شده شامل یک دختر ۱۵ ساله، یک زن ۶۳ ساله و دو مرد ۴۹ و ۲۲ ساله هستند.

پلیس در ابتدا اعلام کرد که پنج نفر در این حادثه زخمی شده‌اند، اما اندکی بعد تایید کرد که دو تن دیگر نیز جزو زخمی‌های این چاقوکشی هستند.

حمله با چاقو در حالی است که اغلب خشونت‌های مرگبار در آمریکا با سلاح گرم انجام می‌شود.

ایالات متحده در سال‌های اخیر شاهد افزایش قابل توجه جرایم و خشونت‌های تیراندازی دسته جمعی بوده است که معمولاً با انگیزه‌های نژادپرستانه قومی یا مذهبی صورت می‌گیرند.

سازمان آرشیو خشونت‌های مسلحانه (GVA) پیشتر اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۲ هزار نفر در آمریکا با سلاح‌ها گرم و سرد جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر، پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) در گزارشی از افزایش حوادث جنایی در مدارس و دانشگاه‌های این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، از هر ۱۰ مورد حادثه جنایی و خشونت در این کشور، یک مورد در مدارس یا دانشگاه‌ها رخ می‌دهد. این گزارش مدعی شده که بیشتر قربانیان این جنایات، دانشجویان سیاه پوست و یهودی هستند.


11 کشته و زخمی در چاقوکشی هولناک مرد جوان در آمریکا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)