لطفا مرا بخرید! /روش جدید تسلا برای تبلیغ خودرو /عکس


ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا مدت‌هاست که به شدت با ایده تبلیغات سنتی مخالف بوده است. موضع ضد تبلیغاتی او میلیاردها دلار برای شرکت صرفه جویی کرده و از سوی بسیاری به عنوان یک ضربه بزرگ تلقی شده است.

امیرمسعود عابدین: تسلا به جای پرداخت هزینه برای تبلیغات، به حامیان ایلان ماسک و صاحبان تسلا برای تبلیغ خودروهای خود در فضای اجتماعی متکی است. با این حال، نشانه‌هایی از تغییر در این رویکرد وجود دارد.

این شرکت در اوایل این هفته، پس از حذف صفحه رسمی خود در فیس بوک در اوج رسوایی کمبریج آنالیتیکا در سال ۲۰۱۸، به فیس بوک بازگشت. به نظر می‌رسد که ماسک و تسلا هم اکنون باید باور داشته باشند که اگر می‌خواهند به رشد فروش ادامه دهند، باید سرمایه گذاری در تبلیغات را آغاز کنند.

لطفا مرا بخرید! /روش جدید تسلا برای تبلیغ خودرو /عکس

در چند سال گذشته، سازندگان خودروهای الکتریکی توانسته‌اند برای فروش خودروهای خود به اولین مشتریان اعتماد کنند. اکنون، اکثر این نوع مشتریان خودروهای برقی جدید خود را دارند و تسلا و رقبای آن باید بقیه مردم را متقاعد کنند که خرید یک خودروی الکتریکی جدید، یک حرکت هوشمندانه است. اجرای تبلیغات در فیس بوک به انتشار پیام تسلا کمک می‌کند و در تئوری باید به فروش بیشتر کمک کند.
فیس بوک تنها شبکه رسانه اجتماعی متا نیست که تسلا اکنون در آن تبلیغات می‌کند. اوایل این هفته، تسلا کمپینی را در اینستاگرام راه اندازی کرد. در طی اجرای این کمپین، یک کلیپ کوتاه از تسلا مدل Y ۳۶۴۹۰ دلاری منتشر شد. تسلا همچنین در TikTok و YouTube هم تبلیغات دارد.

لطفا مرا بخرید! /روش جدید تسلا برای تبلیغ خودرو /عکس

تغییر تسلا به سمت تبلیغات سنتی همزمان با کاهش تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی است که بر فروش و رقبای آن تأثیر منفی می‌گذارد. طبق گزارش کوارتز، این رکود منجر به کاهش شدید قیمت سهام تسلا از حدود ۲۴۰ دلار در ابتدای سال، به حدود ۱۸۰ دلار شده است که آن را به عنوان بدترین سهام در S P ۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ معرفی می‌کند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1888973

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا