تداوم فعالیت کمیته تحریم کره شمالی در سازمان ملل


تداوم فعالیت کمیته تحریم کره شمالی در سازمان ملل

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد: کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره وتوی روسیه در خصوص لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل ملل بر تحریم های بین المللی علیه کره شمالی افزود: پنج عضو دائم شورای امنیت حق استفاده از وتوی خود را دارند.

دوجاریک تصریح کرد: هیات کارشناسان سازمان ملل که بر تحریم های کره شمالی نظارت می کردند، منحل خواهد شد اما کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد: تمام اعضای سازمان ملل باید از قطعنامه های شورای امنیت به خصوص در زمینه تحریم ها، پیروی کنند.

روسیه روز پنجشنبه تمدید سالانه ماموریت هیات کارشناسان نظارت بر اجرای تحریم‌های طولانی‌مدت سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک این کشور را وتو کرد.

قطعنامه ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می کرد اما وتوی روسیه این عملیات را متوقف می کند.از بین ۱۵ عضو شورای امنیت، ۱۳ عضو به این قطعنامه رای مثبت دادند. روسیه آن را وتو و چین به آن رای ممتنع داد.

واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل، پیش از این رای‌گیری به اعضای شورای امنیت گفت که کشورهای غربی در تلاش هستند تا کره شمالی را سرکوب کنند و تحریم‌ها به بهانه مهار برنامه هسته‌ای این کشور، «بی‌ربط» و «به دور از واقعیت است.» این قطعنامه تغییری در تحریم ها علیه کره شمالی ایجاد نمی‌کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج