اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا

اقتصادنیوز: رئیس موساد معتقد است که در صورت انعطاف‌پذیری بیشتر (رژیم) اسرائیل امکان توافق با حماس برای مبادله اسرا وجود دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، رئیس موساد معتقد است که در صورت انعطاف‌پذیری بیشتر (رژیم) اسرائیل امکان توافق با حماس برای مبادله اسرا وجود دارد.

الجزیره گزارش داد، دیوید بارنیا رئیس موساد معتقد است که احتمال انجام توافق مبادله اسرا با وجود پاسخ حماس وجود دارد، در صورتی که (رژیم) اسرائیل نسبت به بازگشت ساکنان شمال نوار غزه انعطاف نشان دهد.

بر اساس این گزارش، در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی رئیس موساد، بنی گانتس و گادی آیزنکوت از اعضای کابینه جنگ توافق کردند که موضع (رژیم) اسرائیل در مورد بازگشت ساکنان شمال نوار غزه به خانه‌های خود منعطف شود و این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم بر آغاز عملیات در رفح اصرار دارد.

خبر مرتبط
اسرائیل برای آتش‌بس کوتاه آمد؟

اقتصادنیوز: یک مقام ارشد صهیونیست تأکید کرد که می‌توان به راه‌حلی درباره مناطق شمالی نوار غزه دست یافت.

شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، رئیس موساد بار دیگر خواستار گسترش اختیارات هیات مذاکره کننده در مورد بحث‌های توافق مبادله اسرا شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس