ایران تا به حال اقدامات اسرائیل را بی‌پاسخ نگذاشته است


ایران تا به حال اقدامات اسرائیل را بی‌پاسخ نگذاشته است

اولین فرمانده سپاه گفت: ایران تقریباً هیچ اقدام خصمانه اسرائیل را بی‌پاسخ نگذاشته است؛ اقدام تروریستی در دمشق و چابهار هم بی‌پاسخ نخواهد ماند.

روز قدس امسال با سال‌های قبل تفاوت چشمگیری داشت. وجوه تمایز را شاید بتوان در چند قسمت تفکیک‌ کرد که مهم‌ترین آن‌ها این است که مردم فلسطین و بالاخص غزه در شش ماه اخیر در جنگی بی‌سابقه با صهیونیست‌ها قرار دارند که فلسطین را به عرصه تقابل تمامی حق در برابر تمامی باطل کرده است. ضمن اینکه اقدامات خصمانه رژیم آپارتایدی صهیونیستی علیه مواضع و سرداران مقاومت ایرانی در منطقه خشم ملت را برافروخته است و این راه‌پیمایی نه فقط یک گردهمایی نمادین، بلکه مطالبه‌ای از سوی مردم به جهت پاسخگویی به اسرائیل است. در این ایام مردم ایران در فضای مجازی، مطبوعات، سخنرانی‌ها و... به اشکال مختلفی از دستگاه‌های نظامی و سیاسی درخواست کردند که پاسخگوی گستاخی‌های اسرائیل باشد. برای بررسی اینکه راهبرد ایران برای تقابل با اسرائیل چیست با جواد منصوری اولین فرمانده سپاه و سفیر اسبق ایران در چین و پاکستان گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

منصوری در ابتدا گفت: اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی با هیچ یک از اصول حقوقی و سیاسی جهان تطابق ندارد، به تعبیری رژیم صهیونیستی اسرائیل تمامی مرزهای انسانی و اخلاقی را رد کرده و هیچ حدی را حفظ نکرده است. حجم و اندازه این دریدگی اسرائیل تا آنجا پیش رفته بود که برخی از حامیان آن درمورد ادامه کمک‌ دادن به این رژیم دچار تردید شده‌اند. لذا با توجه به آنچه که گذشت اسرائیل نفع خودش را در این می‌بیند که یک آشوب جدیدی در منطقه ایجاد کند و گستره درگیری‌ها را فراتر ببرد. اسرائیل در این جو و فضایی که به شدت علیه‌اش هست قصد دارد به نحوی حمایت کشورهای دیگر را از آنِ خود کند، اما این درحالیست که حتی ترامپ گفته است اسرائیل در فضای عمومی تقابل بین‌الملل شکست خورده است و باید هرچه زودتر جنگ را تمام کند.

وی افزود: با این تفاصیل نوع مواجهه و پاسخگویی ایران به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نیاز به یک بررسی سنجیده و دقیق دارد. گاهی ما می‌خواهیم این اقدام مقطعی باشد و صرفا بنا به جریحه‌دار شدن فضای عمومی صورت بپذیرد، گاهی هم هدف این است این پاسخ طی یک نقشه درست و راهبردی در بلند مدت تحقق یابد. ایران تا کنون در مناسبت‌های مختلفی ضرباتی را متوجه رژیم صهیونیستی کرده است. آنان به خوبی می‌دانند ضرباتی که از ایران خوردند چه بوده و به چه دلیلی این ضربات صورت گرفته است. این که رژیم صهیونیستی بارها ایران را سر مار می‌نامد یا می‌گوید اتاق جنگ منطقه در ایران است، همگی به این علت است که ایران در نبرد آشکار و پنهان خود با اسرائیل خساراتی را بر این رژیم متحمل کرده است. ایران تقریباً هیچ اقدام خصمانه اسرائیل را بی‌پاسخ نگذاشته است؛ اقدام تروریستی در دمشق و چابهار هم بی‌پاسخ نخواهد ماند.

او اشاره داشت: چه بسا ایران سر همین مسائل پاسخ درخوری بدهد و بنا به دلایلی صلاح نداند آن را رسانه‌ای کند! ایران در طول سال‌ها اخیر در معرکه‌های مختلفی چون داعش، اشغال عراق، اشغال افغانستان، جنگ یمن و... کنشگری فعالی داشته است، به طوری که حتی مخالفان ایران هم اذعان کردند که این کشور معادلات منطقه را به هم زده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

صادر نشدن اعلان قرمز برای یاسین رامین + علت