آمار فروش پیکاپ‌ها در سه‌ماهه اول 2024؛ کاهش فروش سری F و تاکوما


آمار فروش پیکاپ‌ها در سه‌ماهه اول 2024؛ کاهش فروش سری F و تاکوما

امسال مجموع فروش سی‌یرا و سیلورادو ساخت جنرال موتورز بیشتر از فورد سری F است. در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۴ تویوتا تاکوما و فورد رنجر با کاهش فروش چشمگیری مواجه شده‌اند. آنچه در این مطلب می‌خوانید: آمار فروش پیکاپ‌های فول سایز در سه‌ماههٔ اول...

امسال مجموع فروش سی‌یرا و سیلورادو ساخت جنرال موتورز بیشتر از فورد سری F است. در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۴ تویوتا تاکوما و فورد رنجر با کاهش فروش چشمگیری مواجه شده‌اند.

آمار فروش پیکاپ‌ها در سه‌ماهه اول 2024؛ کاهش فروش سری F و تاکوما

با پایان سه‌ماهه نخست سال جاری، می‌توانیم نگاهی به آمار فروش خودروهای مختلف داشته باشیم. سال گذشته با عادی شدن شرایط زنجیرهٔ تأمین قطعات پس از سه سال، فروش اکثر خودروسازان افزایش یافت و خریداران برای خرید خودروهای جدید صف کشیدند. این رویه در سال ۲۰۲۴ هم کم‌وبیش ادامه پیدا کرده هرچند که استثناهای بزرگی هم دراین‌بین دیده می‌شود. در بخش پیکاپ‌های فول سایز، فورد سری F با وجود کاهش فروش ۱۰.۲ درصدی همچنان صدرنشین است و پس‌ازآن شورلت سیلورادو قرار دارد.

مجموع فروش سیلورادو و جی‌ام‌سی سی‌یرا با ۲.۳ درصد افزایش به ۱۹۸,۵۸۴ دستگاه رسیده است تا جنرال موتورز پرفروش‌ترین شرکت در بخش پیکاپ‌های فول سایز باشد. وانت‌های سری F فورد، جمعا حدود ۱۵۳ هزار دستگاه فروش داشته‌اند و تقریبا ۳۰ درصد تقاضای کمتر نسبت به محصولات جنرال موتورز دارند.

آمار فروش پیکاپ‌ها در سه‌ماهه اول 2024؛ کاهش فروش سری F و تاکوما

آمار فروش پیکاپ‌های فول سایز در سه‌ماههٔ اول ۲۰۲۴

رتبه پیکاپ فروش تغییر (درصد)
۱ فورد سری F ۱۵۲,۹۴۳ -۱۰.۲
۲ شورلت سیلورادو ۱۲۹,۹۸۷ +۲.۴
۳ رم پیکاپ ۸۹,۴۱۷ -۱۵
۴ جی‌ام‌سی سی‌یرا ۶۸,۵۹۷ +۲.۱
۵ تویوتا تاندرا ۳۶,۲۱۵ +۳۰.۹
۶ نیسان تایتان ۴,۱۴۵ +۲.۶
در بخش پیکاپ‌های میان سایز موضوع عجیبی را می‌بینیم. تویوتا تاکوما سال‌ها است که بر این بخش سلطه دارد و سال گذشته نیز با فروش ۲۳۴,۷۶۸ دستگاه، مقتدرانه پرفروش‌ترین پیکاپ میان سایز آمریکا لقب گرفت اما درحالی‌که نسل جدید تاکوما به‌تازگی راهی بازار شده، فروش این پیکاپ ژاپنی در سه‌ماههٔ اول امسال بشدت کاهش پیدا کرده و به ۲۱,۵۵۸ دستگاه رسیده است درحالی‌که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۵۳,۵۸۳ دستگاه بود. این نشان‌دهندهٔ کاهش چشمگیر ۶۰ درصدی است. بااین‌حال، تاکوما هنوز هم از مجموع فروش شورلت کلرادو و جی‌ام‌سی کانیون که به ۲۰,۴۰۶ دستگاه رسیده بیشتر فروخته است. دیگر پیکاپ میان سایزی که با کاهش فروش شدیدی مواجه شده فورد رنجر است. فروش این وانت با کاهش خیره‌کنندهٔ ۸۳.۳ درصدی به تنها ۱,۹۱۸ دستگاه رسیده است. البته دلیل این موضوع کاهش تولید رنجر به دلیل تمرکز فورد روی تولید برانکو است. پس‌ازاین دو نیز رتبهٔ سوم کاهش فروش به هوندا ریج‌لاین با ۱۲.۵ درصد می‌رسد.

آمار فروش پیکاپ‌ها در سه‌ماهه اول 2024؛ کاهش فروش سری F و تاکوما

آمار فروش پیکاپ‌های میان سایز در سه‌ماههٔ اول ۲۰۲۴

رتبه پیکاپ فروش تغییر (درصد)
۱ تویوتا تاکوما ۲۱,۵۵۸ -۵۹.۸
۲ نیسان فرانتیر ۱۹,۷۴۴ +۱۶.۶
۳ شورلت کلرادو ۱۴,۹۲۲ +۱۲.۶
۴ جیپ گلادیاتور ۱۲,۹۸۹ -۴.۰
۵ هوندا ریج‌لاین ۱۱,۲۹۶ -۱۲.۵
۶ جی‌ام‌سی کانیون ۵,۴۸۴ +۹.۳
۷ فورد رنجر ۱,۹۱۸ +۸۳.۳
در بخش پیکاپ‌های کامپکت فقط دو خودرو حضور دارند. فورد ماوریک سال ۲۰۲۴ را خیلی خوب شروع کرده و فروش آن تقریباً دو برابر شده است. این خودرو در سه‌ماههٔ نخست بیش از ۳۹ هزار دستگاه فروخته که افزایشی ۸۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. فروش دیگر پیکاپ کامپکت بازار آمریکا یعنی هیوندای سانتا کروز هم با ۹.۵ درصد کاهش به تنها ۸,۴۱۷ دستگاه رسیده اما سازندهٔ کره‌ای به‌تازگی فیس‌لیفت این پیکاپ را معرفی کرده است که می‌تواند به بهبود فروش آن کمک کند.

آمار فروش پیکاپ‌ها در سه‌ماهه اول 2024؛ کاهش فروش سری F و تاکوما

آمار فروش پیکاپ‌های کامپکت در سه‌ماههٔ اول ۲۰۲۴

رتبه پیکاپ فروش تغییر (درصد)
۱ فورد ماوریک ۳۹,۰۶۱ +۸۱.۹
۲ هیوندای سانتا کروز ۸,۴۱۷ -۹.۵
در آخر هم به پیکاپ‌های الکتریکی می‌رسیم که هنوز فروش بسیار پایینی دارند به‌گونه‌ای که پرفروش‌ترین وانت الکتریکی بازار آمریکا یعنی فورد F150 لایتنینگ در سه‌ماههٔ نخست امسال با وجود افزایش فروش ۸۰ درصدی، تنها ۷,۸۷۳ دستگاه فروخته است. فروش هامر EV هم با افزایش ۸۳ هزار درصدی به ۱,۶۶۸ دستگاه رسیده است. این افزایش عجیب به خاطر فروش تنها دو دستگاهی هامر در سه‌ماهه نخست سال قبل است. البته این رقم شامل فروش هردو نسخهٔ پیکاپ و شاسی‌بلند هامر می‌شود و مشخص نیست سهم نسخهٔ پیکاپ چقدر بوده است.

آمار فروش پیکاپ‌های الکتریکی در سه‌ماههٔ اول ۲۰۲۴

رتبه پیکاپ فروش تغییر (درصد)
۱ فورد F150 لایتنینگ ۷,۸۷۳ +۸۰.۴
۲ ریویان R1T ۳,۰۰۰ ۰.۰
۳ جی‌ام‌سی هامر EV ۱,۶۶۸ +۸۳۳۰۰
۴ شورلت سیلورادو EV ۱,۰۶۱

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این مرد سنگدل با آبمیوه های سمی به سراغ زائران مشهدی می رفت / مرد اصفهانی تسلیم مرگ شد ...