زمان عرضه کلیه مدل‌های کامپیوترهای اپل با تراشه M4 فاش شد


زمان عرضه کلیه مدل‌های کامپیوترهای اپل با تراشه M4 فاش شدتوسط امیرکیوان گوهری / فروردین ۲۷, ۱۴۰۳ / 2 دقیقه برای مطالعه شرکت اپل با معرفی تراشه‌های سری M4 خود در اواخر سال جاری میلادی،...

زمان عرضه کلیه مدل‌های کامپیوترهای اپل با تراشه M4 فاش شد
زمان عرضه کلیه مدل‌های کامپیوترهای اپل با تراشه M4 فاش شد
توسط / / 2 دقیقه برای مطالعه
زمان عرضه کلیه مدل‌های کامپیوترهای اپل با تراشه M4 فاش شد

شرکت اپل با معرفی تراشه‌های سری M4 خود در اواخر سال جاری میلادی، زمینه به‌روزرسانی عمده کامپیوترهای مک را فراهم می‌کند. مارک گورمن؛ سردبیر خبرگزاری بلومبرگ که به‌دلیل افشای اطلاعات دقیق درباره محصولات اپل به شهرت رسیده است؛ در آخرین نسخه از خبرنامه Power On نقشه راه دقیقی را برای عرضه مدل‌های آینده مک ارائه نموده است. بر این اساس کامپیوترهای مک جدید با تراشه M4 از اواخر سال 2024 تا نیمه دوم سال 2025 به بازار عرضه خواهند شد.

به گفته آقای گورمن، نسخه مدل‌های مک با تراشه M4 احتمالا در اواخر سال 2024 روانه بازار خواهند شد. این به‌روزرسانی در وهله نخست دو مدل محبوب یعنی مک‌بوک پرو 14 اینچی و آیمک 24 اینچی را هدف قرار خواهد داد.

به‌دنبال عرضه این مدل‌ها، اپل در حد فاصل زمان باقیمانده از سال 2024 تا اوایل سال 2025 از دستگاه‌های پیشرفته‌تری رونمایی خواهد کرد. این مدل‌ها شامل نسخه‌های جدید مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی بوده و برای آنها از تراشه‌های قدرتمندتر M4 پرو و M4 مکس استفاده خواهد شد.

همچنین مدل به‌روزرسانی شده مک مینی با تراشه‌های M4 و M4 پرو نیز در یک بازه زمانی مشابه رونمایی خواهد شد. انتظار می‌رود که این به‌روزرسانی تا بهار سال 2025 به سری مک‌بوک ایر برسد. به گفته مارک گورمن در آن زمان احتمالا شاهد معرفی مدل‌های جدید مک‌بوک ایر 13 و 15 اینچی با تراشه M4 خواهیم بود. بعلاوه در اواخر چرخه ارتقاء شاهد به‌کارگیری تراشه‌های سری M4 برای کامپیوترهای دسکتاپی حرفه‌ای اپل خواهیم بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها کامپیوتر مک استودیو با تراشه رده بالا M4 در اواسط سال 2025 معرفی خواهد شد. نهایتا کامپیوتر قدرتمند مک پرو با تراشه M4 اولترا در نیمه دوم سال 2025 عرضه شده و پاسخگوی کاربران حرفه‌ای با نیازمندی‌های پردازشی بسیار بالا خواهد بود.

زمان عرضه کلیه مدل‌های کامپیوترهای اپل با تراشه M4 فاش شد

نکته جالب توجه اینکه به گفته مارک گورمن، اپل تراشه M3 اولترا را به‌صورت داخلی تست کرده است. در عین‌حال وی خاطرنشان می‌کند که بی‌تردید اپل برای حداقل برخی کامپیوترهای دسکتاپی پیشرفته خود از به‌کارگیری تراشه‌های سری M3 صرفنظر خواهد کرد.

آقای گورمن در گزارش خود به یک نکته کلیدی اشاره نموده و مدعی شده که اپل در توسعه تراشه‌های سری M4 قابلیت‌های هوش مصنوعی را به‌عنوان یک اولویت مدنظر قرار داده است. با این‌حال جزئیات دقیق چنین رویکردی کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج