اگر در این 7 موقعیت هستید فقط به مشاوران مالیاتی مراجعه کنید!


اگر در این 7 موقعیت هستید فقط به مشاوران مالیاتی مراجعه کنید!

با توجه به پیچیدگی های قوانین مالیاتی در چند سال اخیر؛ بهتر است هر زمانی که به چالش مالیاتی برخورد کردید به جای تلاش های بیهوده برای حل مسئله توسط خودتان بهتر است از یک مشاور مالیاتی یا...

با توجه به پیچیدگی های قوانین مالیاتی در چند سال اخیر؛ بهتر است هر زمانی که به چالش مالیاتی برخورد کردید به جای تلاش های بیهوده برای حل مسئله توسط خودتان بهتر است از یک مشاور مالیاتی یا یک متخصص حسابداری خدمات دریافت کنید. در ادامه به مهمترین چالش های حسابداری که باید توسط کارشناسان و مشاوران مالیاتی حل شود اشاره خواهیم کرد:

انجام تکالیف مالیاتی

تمامی مودیان موظفند تکالیف مالیاتی که اداره امور مالیاتی وضع کرده است را با رعایت استانداردهای تعیین شده انجام دهند. در صورت عدم اجرای صحیح یا دیرکرد در اجرای آن ها مودیان مالیاتی محکوم به پرداخت جرایم مالیاتی میشوند یا اصطلاحا کارنامه مالیاتی آن ها سیاه خواهد شد.

اگر سری به سایت اداره امو رمالیاتی بزنید متوجه میشوید که روزانه چندین بخشنامه مالیاتی مرتبط به گروه شغلی های متفاوت صادر میشود که محتوای این بخشنامه ها درباره قوانین مربوط به اجرای تکالیف مالیاتی است که متاسفانه هر روز در حال پیچیده تر شدن است. برای آن که بتوانید تکالیف مالیاتی را متناسب با قوانین مربوط به طبقه شغلی خود انجام دهید حتما باید از مشاوران مالیاتی کمک بگیرید تا مالیات بیشتری پرداخت نکنید.

بخشودگی جرائم مالیاتی

اگر تکالیف مالیاتی انجام شده توسط مودیان مورد تایید ممیزان مالیاتی قرار نگیرد و مودیان موفق نشوند که مدارکی مبنی بر صحت درآمدهای ابرازی خود به اداره مالیات تسلیم کنند، محکوم به پرداخت جرایم مالیاتی خواهند شد.

ولیکن اداره مالیات برای برخی از جرایم مالیاتی بخشودگی هایی را درنظر گرفته است. افراد متخصصی که به کلیه قوانین تجاری و مالیاتی مسلط هستند میتوانند راهکارهایی بایت بخشودگی مالیاتی به مودیان پیشنهاد بدهند.

معافیت های مالیاتی

دولت در جهت حمایت از برخی از کسب و کارها با ماهیت خاص و کمک به مناطق کمتر توسعه یافته، آن ها را از پرداخت بخشی از مالیات گاهی هم کل مالیات بر درآمدشان معاف میکند. معافیت مالیاتی شامل همه اشخاص نمیشود ولیکن برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی که مشمول آن هستند نیز به دلیل عدم آگاهی نمیتوانند از آن استفاده کنند.

رسیدگی و دفاعیات مالیاتی

هرگز در جلسات رسیدگی و دفاع مالیاتی بدون مشاور مالیاتی خود حاظر نشوید. پس از ارسال اظهارنامه، مودی مالیاتی به جلسه رسیدگی دعوت میشود که در این جلسه مودیان میبایست تمامی اسناد و مدارک مالی شرکت که شامل صورت حساب بانکی، دفاتر مالی، فاکتور فروش، صورت تنخواه و ... است را جهت اثبات صحت اظهارنامه ابرازی به اداره مالیات تحویل دهند.

این جلسه آخرین فرصت شما برای ارائه اسناد و مدارک مالی تان است و پس از آن برگه تشخیص مالیات صادر میشود. حضور یک متخصص مالیاتی در کنارتان میتواند از سوء برداشت ممیزان و تعیین مالیات بیشتر جلوگیری کند .

افزایش سرمایه

اگر پس از مدتی قصد افزایش سرمایه شرکت خود را داشتید، فرقی نمیکند که جزو کدام دسته از شرکت ها قرار دارید، میبایست بابت ارتقا سهام شرکت مالیات پرداخت کنید. پس از آن که اقدامات اداری مانند انتشار آگهی در روزنامه و دریافت گواهی نامه حق خرید، نوبت به انجام امور مالیاتی و پرداخت حق التمبر افزایش سرمایه خواهد رسید.

نحوه تنظیم صورت جلسه افزایش سرمایه نیاز به تخصص دارد که مشاوران مالیاتی بهتر از هر شخص دیگری میتوانند در این امر به شما کمک کنند که در آینده ناچار به پرداخت مالیات بیشتر نشوید.

انحلال شرکت

در صورتی که یک شرکت به دلایل متفاوت اعم از؛ ورشکستگی، پایان موضوع شرکت، فوت شرکا و ... فعالیتش به پایان برسد به آن انحلال شرکت گفته میشود. پیش از آن که یک شرکت منحل محسوب شود باید تمامی امور تصفیه خود را انجام دهد.

محاسبه مالیات یکی از مهمترین تصفیه هایی است که شرکت های در حال انحلال باید آن را انجام دهند. اگر میخواهید فرآیند انحلال شرکت طولانی نشده و هزینه های هنگفتی بابت مالیات شرکت منحل شده رو دستتان گذاشته نشود، حتما با یک موسسه حسابداری و مالیاتی خبره مشورت کنید.

عقد انواع قرارداد

برای عقد هرگونه قرارداد اعم از؛ قرارداد اجاره، قرارداد پیمانکاری، قرارداد کار موقت، قرارداد کار ساعتی ابتدا باید از امور مالیاتی آن مطلع شد. مالیات قرارداد ها با نام مالیات تکلیفی نیز شناخته شده است.

در قرارداد های کاری متناسب با نوع قرارداد، کارفرمایان موظف به پرداخت مالیات هستند. به عنوان مثال در قراردادهای پیمانکاری، کارفرمایان موظفند مبلغ مالیات را از مبلغ پرداختی به پیمانکاران کسر کرده و سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند.

در بحث مالیات بر درآمد اجاره، اجاره دهنده ملک (صاحب ملک) موظف است مبلغ مشخصی را تحت عنوان مالیات به اداره امور مالیات پرداخت کند. گاها در قرارداد های کاری کارفرما از پرداخت صحیح مالیات اجتناب میکند و یا مبلغ بیشتر از مبلغ واقعی مالیات از پیمانکار کسر میکند که این موضوع باعث پایمال شدن حقوق پیمانکار شده و حتی برای او مشکل آفرین میشود.

برای جلوگیری از بروز هرگونه خطا در امور مالیاتی، درباره نوع مالیات قرارداد عقد شده حتما از مشاوران مالیاتی یا متخصصان حوزه حسابداری مشورت بگیرید

سخن پایانی

هر نوع عدم همکاری با سازمان امور مالیاتی میتواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. پرداخت جرائم مالیاتی سنگین و از دست دادن فرصت بهره مندی از تشویقات و معافیت مالیاتی مسائلی نیست که بتوان به راحتی از آن ها چشم پوشی کرد.

این روزها، دریافت خدمات مشاوره مالیاتی یکی از ضرورت ها برای توسعه و پایداری سودآوری کسب و کارها و همچنین کاهش ضرر و زیان مالی به شمار میرود که برای پیشگیری از پرداخت هزینه های هنگفت باید از افراد متخصص در این زمینه خدمات دریافت کرد.

تعداد موسسات حسابداری و مالیاتی در چند سال اخیر در ایران رو به افزایش است ولی پیدا کردن یک شرکت معتبر و اعتماد کردن به آن کار راحتی نیست. شرکت حسابداری ازتا accazta.com یکی از شرکت های حسابداری است که چندین شعبه در کشور دارد و علاوه بر خدمات مالیاتی، خدمات مالی و حسابداری نیز ارائه میدهد. همکاری با شرکت هایی که مجموعه ای از خدمات مکمل را ارائه میدهند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه خواهد شد.


اگر در این 7 موقعیت هستید فقط به مشاوران مالیاتی مراجعه کنید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت