تأیید کلیات مفاد سند جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان در شورای برنامه‌ریزی استان


تأیید کلیات مفاد سند جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان در شورای برنامه‌ریزی استان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دویست و چهل و دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با حضور استاندار اصفهان، معاونین استانداری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد. در این نشست سند...

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دویست و چهل و دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با حضور استاندار اصفهان، معاونین استانداری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد.

در این نشست سند «جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان» توسط مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ارائه شد و کلیات این سند به تأیید رسید.

دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این خصوص با اشاره به اجماع نظر اعضای نشست در خصوص مفاد و بندهای سند جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان، گفت: مصوبات مرتبط با کاهش آلودگی هوای استان که در نشست‌ با مسئولان ملی به تأیید و تصویب رسیده است رصد و مصوبات اجرا نشده با سرعت بیشتری تا حصول نتیجه پیگیری شود.

وی بیان کرد: بایستی حفاظت از محیط زیست گفتمان جاری و ساری واحد‌های صنعتی استان باشد و اقدامات این حوزه همانند سایر حوزه‌های تولید، ارتقاء و فروش در واحد‌های صنعتی مشخص و قابل ارائه باشد.

دکتر مرتضوی افزود: در این راستا با تعریف رویدادهایی سالیانه در حوزه محیط زیست، واحد‌های صنعتی و حمل‌ونقل استان می‌توانند گزارش عملکرد خود را در این خصوص به مردم و بازدیدکنندگان ارائه کنند.

استاندار اصفهان ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان جهت کاهش آلودگی هوا در اصفهان، گفت: حضور پویا و مؤثر شرکت‌های دانش‌بنیان در کاهش آلودگی هوای اصفهان ضروری است و بایستی نقش این مجموعه‌ها در سند کاهش آلودگی هوا مشخص شود.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: در این سند براساس رصد و پایش اجرای مصوبات توسط واحد‌های صنعتی، طرح‌های تشویقی نیز اضافه شوند.

وی عنوان کرد: در سند کاهش آلودگی هوای اصفهان، بندی مختص نمایندگان استان جهت تنظیم قوانین خاص افزوده شود.

استاندار اصفهان گفت: تمامی واحد‌های صنعتی استان سند روند کاهش آلایندگی و برنامه عملیاتی با زمانبندی مشخص خود در این زمینه را تنظیم و تدوین کنند.

دکتر مرتضوی در پایان افزود: امیدواریم با وحدت رویه و همراهی همه دستگاه‌های استان شاهد کاهش آلودگی هوا، آب و خاک استان باشیم.

اصفهان/ بهمن راعی


تأیید کلیات مفاد سند جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان در شورای برنامه‌ریزی استان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل