گفت‌وگوی مقامات روسیه و اسرائیل درباره اوضاع خاورمیانه


گفت‌وگوی مقامات روسیه و اسرائیل درباره اوضاع خاورمیانه

اقتصادنیوز: سرویس مطبوعاتی شورای امنیت روسیه از تماس تلفنی دبیر شورای امنیت ملی روسیه و رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرویس مطبوعاتی شورای امنیت روسیه امروز (دوشنبه) از تماس تلفنی «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه و «تزاچی هانگبی» رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که محور این گفت‌وگو، تشدید تنش‌ها در خاورمیانه بوده است.

خبرگزاری تاس گزارش داد، سرویس مطبوعاتی شورای امنیت روسیه اعلام کرد: در زمینه تشدید اوضاع تنش‌زا در خاورمیانه، نیکلای پاتروشف بر ضرورت خویشتنداری از سوی همه طرف‌ها به منظور جلوگیری از افزایش بیشتر درگیری‌ها اشاره کرد.

خبر مرتبط
مصمم به جلوگیری از گسترش درگیری در خاورمیانه هستیم

اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا دو روز پس از عملیات نظامی «وعده صادق» ایران علیه اسرائیل به دلیل حمله این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه گفت: مصمم هستیم از گسترش درگیری در خاورمیانه جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد که روسیه اصرار دارد اختلافات باید صرفاً با روش‌های سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل شود.

وزارت امور خارجه روسیه نیز پیشتر از گفت‌وگوی تلفنی بین وزیران امور خارجه روسیه و ایران در روز یکشنبه خبر داد که مباحث این تماس بر وضعیت خاورمیانه متمرکز بوده است.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی به سرگئی لاوروف همتای روس خود از اقدامات تهران در پاسخ به حمله هوایی اسرائیل در اول آوریل (۱۳ فروردین) به کنسولگری سفارت ایران در دمشق که منجر به کشته شدن فرماندهان ایرانی شد، اطلاع داد.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل را در پی انتقام از تل آویو در حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت هفت تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق اعلام کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!