بیوگرافی بازیگران ایرانی و ترکیه ای سریال مست عشق / از هانده ارچل زیبا تا شهاب حسینی جذاب ! + عکس ها


 بیوگرافی بازیگران ایرانی و ترکیه ای سریال مست عشق / از هانده ارچل زیبا تا شهاب حسینی جذاب ! + عکس ها

فیلم مست عشق حس فتحی یکی از حاشیه‌دارترین محصولات سینمایی ایران در چند سال اخیر بوده است. این فیلم که به دلیل اختلاف بین تهیه‌کننده ایرانی و ترک آن به پخش نرسیده حالا خبرهای...

فیلم مست عشق حس فتحی یکی از حاشیه‌دارترین محصولات سینمایی ایران در چند سال اخیر بوده است. این فیلم که به دلیل اختلاف بین تهیه‌کننده ایرانی و ترک آن به پخش نرسیده حالا خبرهای خوشی از آن منتشر شد.

زمان اکران فیلم مست عشق

پس از چندسال وقفه، مست عشق سرانجام در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ توسط فیلمیران در سینماهای ایران و ترکیه اکران می‌شود. انتظار می‌رود این فیلم با استقبال نسبتا خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شود و به‌نظر می‌رسد حاشیه‌های گذشته تاثیری بر اقبال عمومی این فیلم نداشته باشد.

داستان فیلم مست عشق

“مست عشق” در واقع برشی از ۵سال زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری را به‌تصویر می‌کشد که در راس آن گم شدن ناگهانی شمس تبریزی، یار و هم‌صنف مولانا، قرار دارد.

به دنبال این اتفاق، اسکندر بیگ مامور می‌شود تا ردی از شمس بیابد. در این مسیر، داستان‌های عاشقانه‌ای نیز به موازات داستان اصلی روایت می‌شوند و بر جذابیت فیلم می‌افزایند.

پارسا پیروزفر در نقش مولانا

پارسا پیروزفر متولد سال ۱۳۵۱، از جمله محبوب‌ترین و کم‌حاشیه‌ترین هنرمندان ایران است که در طول سال‌های فعالیت خود، نه‌تنها از محبوبیتش کاسته نشد، بلکه روزبه‌روز بر تعداد طرفدارانش افزوده شده است.

پیروزفر در دوران دبیرستان باوجود تحصیل در رشته ریاضی و فیزیک، به نقاشی علاقه فراوانی داشت و در سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۹ به خلق داستان‌های مصور می‌پرداخت و در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵ نیز به صداپیشگی مشغول بود.

او در سال ۱۳۷۰ با دنیای بازیگری در تئاتر آشنا شد و سه سال بعد، در سال ۱۳۷۳، با بازی در فیلم “پری” به‌طور رسمی پا به عرصه سینما گذاشت. نقش‌آفرینی وی در سریال “در پناه تو” در سال ۱۳۷۴، نقطه عطفی در کارنامه هنری‌اش بود و این بازیگر را به شهرتی فراگیر رساند.

این بازیگر محبوب ایرانی در سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم “مهمان مامان” نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد؛ اما بدون‌شک، نقش بیژن ایرانی در سریال پرطرفدار “در چشم باد”، او را در میان مردم جاودانه کرد.

وی در سال‌های اخیر با بازی در فیلم “تی تی” و سریال پربیننده نمایش خانگی “یاغی” بار دیگر توانایی‌های خود را به اثبات رساند. علاوه‌بر بازیگری، پیروزفر در زمینه‌های تدریس در دانشگاه، کارگردانی تئاتر (نمایش ماتریوشکا) و صداپیشگی نیز فعالیت دارد.

 بیوگرافی بازیگران ایرانی و ترکیه ای سریال مست عشق / از هانده ارچل زیبا تا شهاب حسینی جذاب ! + عکس ها

شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی

سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی یکی از بهترین بازیگران مرد ایرانی ملقب به شهاب حسینی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. او فرزند اول خانواده است و یک برادر به‌نام مهدی و دو خواهر دارد.

حسینی در رشته روان‌شناسی دانشگاه تهران تحصیل می‌کرد؛ اما به‌دلیل مهاجرت به کانادا، تحصیلاتش را نیمه‌کاره رها کرد. او در سال ۱۳۷۴ با پریچهر قنبری، هم‌دانشگاهی خود، ازدواج کرد. این ازدواج به جدایی منجر شد و ثمره آن دو پسر به‌نام‌های محمدامین و امیرعلی است.

او فعالیت هنری خود را با تئاتر و سپس گویندگی در رادیو آغاز کرد. وی با مجری‌گری در برنامه “اکسیژن” به تلویزیون راه یافت و به یکی از محبوب‌ترین هنرمندان ایران تبدیل شد و در سال ۱۳۸۰ با بازی در فیلم “رخساره” به کارگردانی امیر قویدل وارد سینما شد.

شهاب حسینی برای بازی در فیلم‌های “شمعی در باد” و “رستگاری در هشت و بیست دقیقه”، دو سال پیاپی کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر شد و همچنین برای بازی در فیلم “محیا” دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

 بیوگرافی بازیگران ایرانی و ترکیه ای سریال مست عشق / از هانده ارچل زیبا تا شهاب حسینی جذاب ! + عکس ها

حسام منظور در نقش حسام‌الدین چلبی

حسام منظور بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، بیشتر با بازی در سریال محبوب ایرانی “بانوی عمارت” شناخته می‌شود. فعالیت هنری این بازیگر از دهه ۸۰ با تئاتر آغاز شد؛ اما در دهه ۹۰ با بازی در سریال “بانوی عمارت” در سال ۱۳۹۷ به اوج شهرت خود رسید.

از جمله آخرین فعالیت‌های او می‌توان به حضور او در فیلم “مست عشق” به کارگردانی حسن فتحی اشاره کرد. منظور متولد ۱۸ آذر ۱۳۵۹ در تهران است؛ اما از آن‌جایی که مادرش اهل ارومیه است، در آذربایجان غربی بزرگ شده و تا نوجوانی در آن‌جا زندگی کرده است.

او در زمینه بازیگری و خصوصا کارگردانی تحصیلات آکادمیک دارد و فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی در مقطع فوق لیسانس از دانشگاه تربیت مدرس است.

در سال ۱۳۹۰ منظور با فیلم “تلفن همراه رئیس‌جمهور” به کارگردانی علی عطشانی وارد سینما شد و در کنار بازیگران مطرحی چون مهدی هاشمی، بهناز جعفری، اکبر عبدی و نیکی کریمی به ایفای نقش پرداخت.

 بیوگرافی بازیگران ایرانی و ترکیه ای سریال مست عشق / از هانده ارچل زیبا تا شهاب حسینی جذاب ! + عکس ها

بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد

بوراک توزکوپاران (Burak Tozkoparan) بازیگر جوان ترکیه‌ای در تاریخ 14 نوامبر 1992 (23 آبان 1371) در شهر استانبول متولد شد. او فعالیت حرفه‌ای خود را در سال 2011 آغاز کرد و به سرعت در میان مردم ترکیه به شهرت رسید.

بوراک به‌واسطه بازی در سریال “گوزل” در نقش “اوزان” به شهرت رسید و در سال ۲۰۱۵ با بازی در سریال “گل‌های شکسته” به‌عنوان یکی از بهترین بازیگران ترکی شناخته شد. تازه‌ترین فعالیت این بازیگر، حضور در “مست عشق” به کارگردانی حسن فتحی است که در این فیلم نقش “سلطان ولد”، فرزند بزرگ مولانا را ایفا می‌کند.

سلطان ولد، یار و یاور همیشگی مولانا بود و از نظر ظاهر و باطن شباهت زیادی به پدر خود داشت. بوراک توزکوپاران علاوه‌بر بازیگری، در یک گروه موسیقی به‌نام “پروانه” نیز فعالیت می‌کند.

بوران کوزوم در نقش علاءالدین

ادامه مقاله بیوگرافی بازیگران فیلم مست عشق را با بوران کوزوم بازیگر ترکیه‌ای ادامه می‌دهیم. بوران کوزوم (Boran Kuzum) بازیگر جوان و بااستعداد اهل ترکیه، در تاریخ ۱ اکتبر ۱۹۹۲ متولد شده است. او در سال ۲۰۱۵ از دانشکده تئاتر کنسرواتوار دولتی دانشگاه استانبول فارغ‌التحصیل شد.

پدر وی بورا کوزوم معاون مدیر تئاتر دولتی آنکارا و مادرش فاطما زهرا فارغ‌التحصیل هنرهای زیبا است. جالب است بدانید که کوزوم پیش از ورود به عرصه بازیگری، به‌مدت یک سال در رشته اقتصاد دانشگاه گازی آنکارا تحصیل کرده بود؛ اما برای دنبال کردن رویای بازیگری، تحصیلات خود را نیمه‌تمام گذاشت.

بوران در همان سال فارغ‌التحصیلی خود، فعالیت حرفه‌ای‌اش را آغاز کرد. او در سریال تاریخی ترکی “آنالار و آنه‌لر” در نقش یک معترض در کنار بازیگران مطرحی مانند «اوکان یالابیک» به ایفای نقش پرداخت.

 بیوگرافی بازیگران ایرانی و ترکیه ای سریال مست عشق / از هانده ارچل زیبا تا شهاب حسینی جذاب ! + عکس ها

هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون (دختر مولانا)

هانده ارچل (Hande Erçel) متولد 1993 یکی از زیباترین و بهترین بازیگران زن ترکیه ای است که نه‌تنها در این کشور، بلکه در سراسر جهان نیز توجهات را به خود جلب کرده است. ارچل بازیگری را از سن ۲۰ سالگی آغاز کرد و با یکی از اولین نقش‌های خود به‌نام “زاهده” در سریال “چکاوک” به شهرت رسید. شایان ذکر است که هانده ارچل با بازی در فیلم سینمایی “مست عشق”، اولین تجربه سینمایی خود را نیز رقم زد.

علاوه‌بر شخصیت جذاب، هانده ارچل چهره‌ای زیبا و کاریزماتیک دارد. این ویژگی‌ها در کنار استعداد بازیگری او، باعث شده است که به یکی از شناخته‌شده‌ترین هنرپیشه‌های زن ترکیه تبدیل شود.

در سال ۲۰۱۲، هانده در مسابقه زیبایی آذربایجان شرکت و مقام دوم را کسب کرد. این اتفاق، نقطه‌عطفی در زندگی او بود و او را به‌سمت دنیای بازیگری سوق داد.

 بیوگرافی بازیگران ایرانی و ترکیه ای سریال مست عشق / از هانده ارچل زیبا تا شهاب حسینی جذاب ! + عکس ها

بنسو سورال در نقش مریم

بنسو سورال (Bensu Soral) متولد 23 مارس 1991 (3 فروردین 1370) در ترکیه است که با حمایت خواهرش هانده سورال، مسیر بازیگری را در پیش گرفت. سورال در دبیرستان آنگول آناتولی در بورسا تحصیل کرد و در سال 2012 با اولین سریال خود قدم به دنیای بازیگری گذاشت و در سال 2015 با بازی در سریال “دروغگویان کوچک زیبا” به شهرت رسید.

نقش‌آفرینی او در سریال “نفوذی” در سال ۲۰۱۶، نقطه عطفی در کارنامه سورال بود و او را به ستاره‌ای محبوب تبدیل کرد. سورال با بازی در “کارهای سازمان‌یافته ۲: مارماهی پیچیده” اولین تجربه سینمایی خود را رقم زد و در ادامه در فیلم ترکی جدید “مست عشق” نیز حضور پیدا کرد.

 بیوگرافی بازیگران ایرانی و ترکیه ای سریال مست عشق / از هانده ارچل زیبا تا شهاب حسینی جذاب ! + عکس ها

سلما ارگچ در نقش همسر مولانا (کِرّا خاتون)

یکی دیگر از بازیگران ترک فیلم مست عشق، سلما ارگچ (Selma Ergeç) نام دارد. وی متولد ۱ نوامبر ۱۹۷۸ در هام آلمان، بازیگر ترک است که بیشتر به‌دلیل نقش‌آفرینی درخشانش در نقش خدیجه سلطان در سریال پرطرفدار ترکی “حریم سلطان” شناخته می‌شود.

سلما به‌مدت ۳ سال در دانشگاه وستفالی ویلهلم، مونستر به تحصیل در رشته پزشکی پرداخت و پس از آن در دانشگاه فرن یونی هاگن در رشته‌های فلسفه و روانشناسی تحصیلات خود را تکمیل کرد.

او در سال 2000 میلادی با ورود به عرصه مدلینگ، فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد. Ergeç به زبان‌های آلمانی، ترکی، انگلیسی، فرانسوی و تا حدودی ایتالیایی مسلط است. وی در سال 2015 با جان اوز ازدواج کرد و این ازدواج در محله بچگی سلما در آلمان برگزار شد و حاصل این ازدواج یک فرزند پسر است.

 بیوگرافی بازیگران ایرانی و ترکیه ای سریال مست عشق / از هانده ارچل زیبا تا شهاب حسینی جذاب ! + عکس ها

ابراهیم چلیکول در نقش اسکندر

ابراهیم چلیکول (İbrahim Çelikkol) متولد ۱۴ فوریه ۱۹۸۲، بازیگر، مدل و بسکتبالیست اهل ترکیه است که درحال‌حاضر در اوج دوران حرفه‌ای خود قرار دارد. وی از مادری یونانی و پدری عرب متولد شده است و یک خواهر دارد.

او در سال 2012 با بازی در نقش اولوباتلی حسن در فیلم پرهزینه “فتح 1453” که به فتح شهر استانبول در سال 1453 می‌پرداخت، خوش درخشید. این نقش‌آفرینی او را به‌عنوان “بهترین بازیگر جوان با آینده درخشان” در جشنواره Sadri Alışık معرفی کرد و جایزه این عنوان را برای او به ارمغان آورد.

در 17 سپتامبر 2011، سریال “عفت” از شبکه Star TV به روی آنتن رفت و چلیکول با بازی در این سریال، جایزه “بهترین بازیگر نقش اول مرد” را از دانشگاه کارادنیز دریافت کرد.

 بیوگرافی بازیگران ایرانی و ترکیه ای سریال مست عشق / از هانده ارچل زیبا تا شهاب حسینی جذاب ! + عکس ها

خالد ارگنچ

خالد ارگنچ (Halit Ergenç) متولد ۳۰ آوریل ۱۹۷۰، بازیگر مشهور اهل ترکیه است که از سال ۱۹۹۶ تاکنون در عرصه بازیگری فعالیت می‌کند. او تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان بشیکتاش آتاتورک در سال ۱۹۸۹ به پایان رساند و سپس به دانشگاه فنی استانبول رفت؛ اما پس از یک سال، دانشگاه را ترک کرد و به دانشگاه هنرهای زیبای معمار سنان پیوست.

ارگنچ در ابتدا در زمینه اپراتوری کامپیوتر و فروشندگی فعالیت می‌کرد و سپس به دنیای بازیگری قدم گذاشت. او در سال ۲۰۰۷ با گیزم سویسالدی ازدواج کرد؛ اما این ازدواج تنها یک سال به طول انجامید و در سال ۲۰۰۸ به جدایی ختم شد.

این بازیگر با بازی در سریال‌های “هزار و یک شب” و “حریم سلطان” به شهرت و محبوبیت زیادی دست یافت. علاوه‌بر بازیگری، ارگنچ در زمینه خوانندگی نیز فعالیت می‌کند و کنسرت‌های متعددی را به‌صورت رسمی برگزار کرده است.

 بیوگرافی بازیگران ایرانی و ترکیه ای سریال مست عشق / از هانده ارچل زیبا تا شهاب حسینی جذاب ! + عکس ها


 بیوگرافی بازیگران ایرانی و ترکیه ای سریال مست عشق / از هانده ارچل زیبا تا شهاب حسینی جذاب ! + عکس ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی