معادله جدید ایران در منطقه؛ راه گریزی برای متجاوزان نیست


معادله جدید ایران در منطقه؛ راه گریزی برای متجاوزان نیست

حملات بامداد نیرو‌های مسلح ایران به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی معادله جدیدی را در منطقه رقم زد.

بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران مجموعه‌ای از حملات نظامی تنبیهی را علیه پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی انجام دادند. حملاتی که در پاسخ به تجاوزات نظامی این رژیم و از جمله حمله اخیرش به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق صورت گرفت. پاسخی که امیرعبداللهیان در سفر اخیرش به دمشق به صراحت اعلام کرد که در میدان خواهد بود و گفت که روز‌های سخت در انتظار این رژیم است.

اقدامات تنبیهی ایران در راستای اعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد انجام شد و آنگونه که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران اعلام کرد ایران هیچ هدف غیر نظامی را در پاسخ خود تعریف نکرد و نیرو‌های مسلح ایران هم هیچ مکان اقتصادی و یا جمعیتی را هدف قرار ندادند.

عملیاتی که به گفته امیرعبداللهیان از ۷۲ ساعت قبل به همسایگان و کشور‌های منطقه اطلاع داده و البته هشدار داده شد که هدف این حملات صرفا تنبیه رژیم اسرائیل است و ایران به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیست. آنگونه که وزیر امور خارجه بیان کرد ایران به این کشور‌ها هشدار داد که اگر آمریکا در راستای دفاع و حمایت از اسرائیل از فضا و یا سرزمین این کشور‌ها استفاده کند، ناچارا پایگاه نظامی آمریکا در آن کشور هدف قرار می‌گیرد.

در همین خصوص نیز سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: عملیات «وعده صادق» با اسم رمز «یا رسول الله» با موفقیت کامل از شب گذشته تا امروز صبح انجام رسید و به همه اهداف خود نائل شد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران پس از این حملات هم هشدار دادند که اگر رژیم اسرائیل بار دیگر مرتکب خطا شود، پاسخی سخت در انتظار آن است و در همین خصوص نیز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز تصریح کرد: هرگونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.

معادله جدید ایران در منطقه؛ راه گریزی برای متجاوزان نیست

رئیس جمهور افزود: دلاورمردان نیرو‌های مسلح با رصد تحولات منطقه هر تحرکی را زیر نظر دارند و چنانچه رژیم صهیونیستی یا حامیان آن رفتاری خیره‌سرانه نشان دهند پاسخی قاطع و به مراتب سهمگین‌تر دریافت خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)