هشدار قرمز برای امروز و پنج استان جنوبی کشور/ هلال احمر در چه وضعیتی است + صوت


هشدار قرمز برای امروز و پنج استان جنوبی کشور/ هلال احمر در چه وضعیتی است + صوت

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، هشدار قرمز هواشناسی برای استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان صادر شده است پیش‌بینی می‌شود امروز و فردا بارش‌های بالای...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، هشدار قرمز هواشناسی برای استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان صادر شده است

پیش‌بینی می‌شود امروز و فردا بارش‌های بالای صد میلی‌متر در نواحی جنوبی داشته باشیم.

محمد حسین کبادی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در رابطه با اعلام وضعیت قرمز سازمان هواشناسی به خبرنگار رکنا گفت:پیرو اعلام هشدار قرمز سازمان هواشناسی از آغاز صبح روز سه شنبه تا آخر وقت روز چهارشنبه در پنج استان فارس، استانهای جنوبی سیستان بلوچستان،هرمزگان،کرمان و بوشهر وضعیت آماده باش اعلام کردیم.معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمردر ادامه گفت:کلیه پایگاههای امدادو نجات ،مراکزعملیاتی واکنش سریع و همچنین بالگردهای امدادی هلال احمر در خصوص پوشش حوادث احتمالی در این استانها در این مدت زمان در وضعیت هشدار هستند.

وی در باره تمهیدات عملیاتی این سازمان ادامه داد: طی جلسه ای به صورت ویدئو کنفرانس برنامه راهبردی عملیاتی با معاونین امداد و نجات این استانها و همچنین مناطقی که در جنوب استان کرمان و مناطقی که سازمان هواشناسی به عنوان مناطق مستعد احتمال بروز حوادث معرفی کرده و می‌تواند تحت تاثیر سیل باشدبررسی شد.

کبادی تاکید کرد: در صورتی که این استانها نیاز به استمداد و پشتیبانی داشته باشند کلیه مراکزعملیاتی استانهای معین آماده باش هستند.

وی با هشدار در خصوص اینکه ارتفاعات مستعد وقوع رعدو برق و صاعقه است به مردم گفت:مردم از تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری کنند، چون جنس این بارشها تندری است یعنی بارش سریع است و احتمال وقوع سیل های برق آسا وجود دارد لذا هموطنان از رفتن به طبیعت گردی و کوهنوری به دلیل بروز رعدو برق و حوادث ناشی از آن جدا خودداری کنند.

کبادی همچنین با اعلام وضعیت هشدار به هموطنانی که محل زندگی و خانه هایشان در مسیر رودخانه ها قرار دارد گفت: ازهموطنانی که محل سکونتشان در حریم مناطقی است که سابقه سیل دارند تقاضا داریم هشدارها را جدی گرفته و رعایت کنند.

محمد حسین کبادی افزود:علاوه بر این 10 استان پشتیبان هم برای کمک به این استانها در نظر گرفته شده اند،در صورت وقوع هر حادثه ای شماره 112 هلال احمر آماده پاسخگویی به هموطنان است.


هشدار قرمز برای امروز و پنج استان جنوبی کشور/ هلال احمر در چه وضعیتی است + صوت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا