تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است


تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است

معاون سفارت کشورمان در کابل در دیدار با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان تأکید کرد تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است.

تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است

به گزارش راهبرد معاصر، سید حسن مرتضوی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان بر تلاش ایران برای ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان تأکید کرد.

مرتضوی با اشاره به افزایش تعاملات منطقه‌ای با محوریت افغانستان اظهار داشت: تهران تلاش‌های خود را برای تکمیل تعاملات منطقه‌ای با کابل بیش از پیش افزایش داده و در این زمینه اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران فضایی برای حرکت بر علیه هیچ حکومت و‌کشور همسایه‌ای نیست و در مورد افغانستان نیز مجوزی برای فعالیت علیه این کشور وجود ندارد.

وزیر خارجه طالبان چندی قبل در دیدار با معاون سفارت ایران در کابل تاکید کرده بود جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت بین‌المللی خود برای برون رفت افغانستان از مشکلات جاری استفاده کند.

«امیرخان متقی» در پایان این دیدار در رابطه با همکاری با جمهوری اسلامی ایران گفته بود: ما دو کشور همسایه هستیم و آمادگی کامل برای ادامه روابط گسترده و آزادنه در همه سطوح را داریم./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!