ببینید / دوقلوزایی بزهای کوهی در کهگیلویه + فیلم


ببینید / دوقلوزایی بزهای کوهی در کهگیلویه + فیلم

به گزارش رکنا، تصویری از دوقلوزایی بزهای کوهی از سوی محیط بانان منطقه حفاظت شده خاییز کهگیلویه در فروردین امسال ثبت شده است که شرایط خوب آب و هوایی، وجود پوشش گیاهی مناسب...

به گزارش رکنا، تصویری از دوقلوزایی بزهای کوهی از سوی محیط بانان منطقه حفاظت شده خاییز کهگیلویه در فروردین امسال ثبت شده است که شرایط خوب آب و هوایی، وجود پوشش گیاهی مناسب بهاری در منطقه برای تغذیه طبیعی و ایجاد امنیت و آرامش برای حیات وحش دست به دست هم داده تا شاهد زایش و چند قلوزایی در این منطقه باشیم.

به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده خائیز با مساحتی بالغ بر ۳۳ هزارو ۳۸۵ هکتار دارای پوشش گیاهی بلوط، بنه، بادام وحشی، ارژن، خوشک، گون، گیاهان دارویی و گونه‌هایی از خانواده گندمیان است.

گونه‌های جانوری این منطقه شامل شامل کل و بز، گرگ، کفتار، شغال، روباه، تشی، کاراکال، پلنگ و پرندگانی از جمله کبک، تیهو، بحری و دلیجه است.

منطقه حفاظت شده خائیز با پوشش جانوری و گیاهی محنصربفردش به عنوان یکی از مهم ترین زیستگاه های حیات وحش کشور و کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود طی این سالها جمعیت حیات وحش آن به خصوص کل و بز از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.


ببینید / دوقلوزایی بزهای کوهی در کهگیلویه + فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی