دیدار هاکان فیدان با نمایندگان حماس در قطر


دیدار هاکان فیدان با نمایندگان حماس در قطر

اقتصادنیوز : رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که وزیر خارجه این کشور با نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، روزنامه حُریت ترکیه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که «هاکان فیدان» وزیر خارجه این کشور امروز سه‌شنبه در قطر با نمایندگان حماس دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

دولت و مقامات ترکیه در جریان جنگ غزه همچنان به حمایت‌های لفظی خود از فلسطین ادامه می‌دهند، درحالی‌که به گفته کارشناسان و ناظران علی‌رغم این انتقادهای لفظی، آنکارا همچنان به روابط تجاری خود ادامه می‌دهد.

خبر مرتبط
حماس به فجایع اسرائیل در بیمارستان شفا واکنش نشان داد

اقتصادنیوز: جنبش مقاومت اسلامی امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به کشف گور جمعی در محوطه بیمارستان الشفای غزه، تاکید کرد که این جنایت نشان دهنده بی حد و مرزی فاشیست بودن رژیم صهیونیستی است.

نظرسنجی اخیر مرکز «مطالعات امت» در «امان»، پایتخت اردن نشان می‌دهد که وجهه ترکیه در منطقه عربی به دلیل موضع رسمی این کشور در قبال تجاوزات اسرائیل به نوار غزه به نفع ایران و انصارالله یمن و گروه‌های مقاومت عراقی کاهش یافته است.

به گزارش قدس پرس، تعدادی بسیاری از پاسخ‌دهندگان (حدود ۷۸ درصد) بر این باورند که وجهه ترکیه تحت تأثیر منفی موضع رجب طیب اردوغان در مورد تجاوز به نوار غزه و عملیات طوفان الاقصی به دست حماس قرار گرفته است.

به گزارش قدس پرس، ۷۸ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که وجهه ترکیه تحت تأثیر منفی موضع رجب طیب اردوغان در مورد تجاوز به نوار غزه و عملیات طوفان الاقصی به دست حماس قرار گرفته است.
در همین حال، ۴۲ درصد پاسخ‌دهندگان معتقدند که تصویر ایران تحت تأثیر مثبت موضعش در قبال حمله غزه قرار گرفته و عملکرد بهتری از ترکیه داشته است.

از طرفی ۸۹ درصد از نخبگان اردنی که در نظرسنجی شرکت کردند، معتقد بودند جنبش انصارالله یمن به دلیل موضعش در قبال حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیشترین سهم را در تأثیر مثبت بر وجهه خود در منطقه عربی داشته است و این گروه علاوه بر هدف گرفتن مکرر بندر ایلات (ام الرشراش) در جنوب اراضی اشغالی فلسطین، عملاً وارد نبرد علنی و عملی در حمایت از مردم غزه شده و مانع از حرکت کشتی‌ها در دریای سرخ به مقصد رژیم صهیونیستی شده است.

در عین حال، ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تصویر حزب الله لبنان به طور مثبت تحت تأثیر موضع آن در قبال حمله به غزه قرار گرفته است، ۳۳ درصد هم اعلام کردند که وجهه گروه‌های مقاومت عراقی تحت تأثیر مثبت موضع آنها در قبال جنگ غزه قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول