کدام آلت کوین‌ ها در سال 2024 رشد بالاتری از بیت کوین داشتند؟


کدام آلت کوین‌ ها در سال 2024 رشد بالاتری از بیت کوین داشتند؟

از میان آلت کوین‌های بازار ارز دیجیتال، 6 آلت کوین موفق به رشد بالاتر از بیت کوین در سال 2024 شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت بیت کوین از ابتدای سال 2024 میلادی، با رشد 54 درصدی مواجه شده است. از میان هزاران پروژه آلت کوین در بازار ارز دیجیتال تنها 6 آلت کوین موفق شدند تا رشد قیمتی بالاتری از بیت کوین در بازه مشابه داشته باشند.

از میان 50 توکن برتر بازار ارز دیجیتال از لحاظ ارزش بازاری، تنها 6 آلت کوین موفق به کسب بازده بالاتر نسبت به طلای دیجیتال از ابتدای 2024 تاکنون شده‌اند. همچنین، دامیننس بیت کوین در هفته اخیر، به بالاترین میزان خود در 3 سال اخیر رسیده است.

روند قیمتی بیت کوین

یت کوین از قیمت 44 هزار و 100 دلار در ابتدای سال جاری میلادی، بیش از 54 درصد رشد داشته است و با نزدیک شدن رویداد هاوینگ نیز، احتمال صعود قیمتی بالاتر آن پیش‌بینی می‌شود. برخی باور دارند که رشد قیمتی بیت کوین از ابتدای سال تاکنون وابسته به جریان‌های ورودی به صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است که از ژانویه سال جاری آغاز به کار کردند و بیش از 12 میلیارد دلار جریان ورودی داشته‌اند.

همچنین، دامیننس بیت کوین در سیزدهم آپریل و همزمان با ایجاد تنش در خاورمیانه به 56.6 درصد رسید. این میزان، بالاترین دامیننس ثبت شده در 3 سال اخیر بوده است. شاخص دامیننس بیت کوین در واقع نسبت ارزش بازاری بیت کوین را در مقایسه با ارزش تجمعی بازاری تمامی رمزارزهای دیگر میسنجد. پس از تنش‌های ایجاد شده سیاسی در سیزدهم آپریل، بیت کوین توانست به سطح قابل قبول قیمتی باز گردد، اما اکثر آلت کوین‌ها نتوانستند به خوبی از اصلاح قیمتی خارج شوند و به سطوح قبلی و بالاتر از آغاز تنش بازگردند.

کدام آلت کوین‌ ها در سال 2024 رشد بالاتری از بیت کوین داشتند؟

دوج کوین؛ بهترین بازدهی در میان آلت کوین‌ ها

میم کوین مشهور دوج، از میان 50 توکن برتر بازار، بهترین عملکرد قیمتی را داشته است و از ابتدای سال تاکنون بیش از 77 درصد رشد داشته است. این آلت کوین از قیمت 0.09 دلار در ابتدای ژانویه به 0.15 دلار در زمان نگارش این گزارش، رسیده است. در کنار دوج کوین، شیبا اینو، استکس (STX)، بایننس BNB، منتل (MNT) و رندر (RNDR)، پنج آلت کوین با بازده بالاتر از بیت کوین هستند.

همچنین، پس از تنش‌های ایجاد شده میان ایران و اسرائیل، بسیاری از آلت کوین‌ها با کاهش شدید قیمت مواجه شدند و بسیاری نتوانستند پس از اصلاح قیمتی، به سطوح پیشین بازگردند. در میان 50 توکن برتر بازار، دو آلت کوین شبکه آبتوس (APTOS) با 35 درصد کاهش و یونی‌سواپ (UNISWAP) با 31 درصد کاهش، بیشترین ریزش قیمتی را تجربه کردند.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج