دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه


دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز (سه‌شنبه) در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفتگو کرد.

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

به گزارش راهبرد معاصر؛ «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار که در حضور سرتیپ «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر برگزار شد، بر آمادگی کشور‌های خود برای تقویت همکاری در زمینه‌های امنیتی تأکید کردند.

در بیانیه سازمان اطلاعات خارجی روسیه آمده است که ناریشکین و السیسی در این دیدار به بیان دیدگاه‌های خود درباره اوضاع غرب آسیا به ویژه بحران نوار غزه، مبارزه با تروریسم بین‌المللی، وضعیت اوکراین، قاره آفریقا و موضوع افغانستان پرداختند.

همچنین «احمد فهمی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که در این دیدار تحولات منطقه از جمله بحران غزه و راهکار‌های تحقق ثبات در غرب آسیا بررسی شد.

به گفته فهمی، السیسی در این دیدار به تشریح تلاش‌های مصر برای آرام‌سازی اوضاع منطقه از طریق تماس با همه طرف‌ها و تأکید بر ضرورت برقراری آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه پرداخت.

وی افزود که در این دیدار ضرورت دستیابی به حل‌وفصل عادلانه و فراگیر مساله فلسطین و تشکیل کشور فلسطین در مرز‌های چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی به منظور تضمین تحقق صلح و ثبات در غرب آسیا، مورد تأکید قرار گرفت. / وسیاالیوم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403