پیش بینی بورس چهارشنبه 29 فروردین 1403 / تداوم سردرگمی سهامداران


پیش بینی بورس چهارشنبه 29 فروردین 1403 /  تداوم سردرگمی سهامداران

بازار سهام در حالی آخرین روز معاملاتی فروردین‌ماه را پشت سر می‌گذارد که اغلب روزهای ماه را در تعطیلات به سر برد و تحت تاثیر تنش‌های سیاسی روند متعادلی نداشت. آیا بورس از سردرگمی خارج می‌‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 0.22 درصدی، معادل دو هزار و 201 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 201 هزار واحدی قرار گرفت.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت 0.39 درصدی (معادل دو هزار و 813 واحد)، تا پله 723 هزار و 824 واحدی پایین رفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، دو هزار و 714 میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارمین روز هفته را نیز هفت میلیارد و 200 میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هرچه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چراکه ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از ورود سرمایه آنها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه‌شنبه بورس، خبر از خروج 580 میلیارد تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس چهارشنبه 29 فروردین 1403

در روزهایی که ریسک‌‌های ژئوپولیتیک به سری ریسک‌های سیستماتیک بازار سرمایه اضافه شده است، سهامداران و اهالی تالار شیشه‌ای در سردرگم‌ترین حالت ممکن به سر می‌برند. شایان ذکر است روز سه‌شنبه، آخرین روزی بود که محدودیت نوسان یک‌درصدی اعمال شد.

در بازار روز سه‌شنبه، نمادهای بزرگی چون فولاد و فملی به صف خرید نشستند و صف فروش خودرویی‌ها نیز در میانه‌های بازار از روی تابلو محو شد. این موضوع باعث شد کلیت بازار نیز از منفی‌ها فاصله بگیرد و به سمت تعادل گام بردارد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!