تامین 2.2 میلیارد دلار ارز تا پایان 27 فروردین ماه 1403


تامین 2.2 میلیارد دلار ارز تا پایان 27 فروردین ماه 1403

از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ بیش از ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

تامین 2.2 میلیارد دلار ارز تا پایان 27 فروردین ماه 1403

به گزارش راهبرد معاصر؛ «علی سعیدی» مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه ارائه گزارش های تامین ارز و معاملات طلای این مرکز گفت: ۴۵۸ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو تامین شد. کالاهای تجاری و بازرگانی نیز ۱۲۶۹ میلیون دلار را به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۴۵۶ میلیون دلار را نشان می دهد. تامین ارز گروه خدمات نیز ۸۵ میلیون دلار بوده است.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با بیان اینکه در مجموع یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون دلار ارز صنایع تامین شده است، تشریح کرد: تامین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۲۹۰ و ۱۵۳ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند. همچنین، تامین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۹۹، ۸۲، ۵۶ و ۱۱۳ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ، ۲۴، ۱۰۰، ۷۲ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، ۶۲۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۰۶ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

«سعیدی» در ادامه با اشاره به تداوم معاملات شمش و سکه طلا در بازار طلای مرکز مبادله ایران، گفت: طی ۱۷ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲۲۰۹ قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار مورد معامله قرار گرفت.
وی در خصوص آمار معاملات سکه تشریح کرد: تاکنون و در مجموع ۱۰ حراج برگزار شده جمعا ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است. در آخرین حراج غیرحضوری این مرکز، ۱۰ هزار و ۳۴۳ نفر شرکت کردند و ۲۹ هزار و ۳۸۶ قطعه سکه ثبت سفارش کردند؛ در پایان حراج، ۷۲۱۸ قطعه سکه به متقاضیان تخصیص داده شد. میانگین قیمت ربع سکه، نیم سکه و تمام سکه در دهمین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران به ترتیب ۱۴ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان، ۲۳ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان و ۴۱ میلیون و ۶۸ هزار تومان ثبت شده است./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 متن نمایشنامه طنز کوتاه؛ داستان های خنده دار و جذاب