اندروید 15 از قابلیت شارژ بی‌سیم در بستر NFC پشتیبانی خواهد کرد


اندروید 15 از قابلیت شارژ بی‌سیم در بستر NFC پشتیبانی خواهد کردتوسط امیرکیوان گوهری / فروردین ۲۹, ۱۴۰۳ / 3 دقیقه برای مطالعه شارژ بی‌سیم می‌تواند زمینه آسایش کاربران را فراهم نماید. در...

اندروید 15 از قابلیت شارژ بی‌سیم در بستر NFC پشتیبانی خواهد کرد
اندروید 15 از قابلیت شارژ بی‌سیم در بستر NFC پشتیبانی خواهد کرد
توسط / / 3 دقیقه برای مطالعه
اندروید 15 از قابلیت شارژ بی‌سیم در بستر NFC پشتیبانی خواهد کرد

شارژ بی‌سیم می‌تواند زمینه آسایش کاربران را فراهم نماید. در حال حاضر ما به مشاهده گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های رایج با قابلیت شارژ بی‌سیم Qi عادت کرده‌ایم. اما آیا می‌دانید که استاندارد متفاوت و کارآمدتری برای شارژ بی‌سیم وجود دارد؟ این استاندارد NFC Wireless Charging (WLC) نامگذاری شده و بر اساس یک قطعه کد اخیرا کشف شده، پشتیبانی از این ویژگی به سیستم‌عامل اندروید 15 اضافه شده است. این پدیده امکان شارژ دستگاه‌های کوچک‌تر که از استاندارد Qi پشتیبانی نمی‌کنند را فراهم خواهد کرد.

فناوری NFC یا همان Near-Field Communication غالبا به‌عنوان تکنولوژی مورد استفاده در سیستم‌های پرداخت بدون تماس شناخته شده است. تفاوت اصلی این فناوری با WLC به استفاده از آنتن‌های بسیار کوچک‌تر مربوط می‌شود. این موضوع بدان معناست که تکنولوژی مذکور می‌تواند در داخل هدفون‌ها، قلم‌های استایلوس، ساعت‌های هوشمند، برچسب‌های ردیاب و انواع دستگاه‌های هوشمند کوچک که اضافه شدن شارژ بی‌سیم Qi به آنها غیرممکن است؛ پیاده‌سازی شود.

همین آنتن می‌تواند برای تبادل داده NFC نیز مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین در میزان استفاده از فضای داخلی نیز صرفه‌جویی خواهد شد. شارژ بی‌سیم NFC فناوری کاملا جدیدی محسوب نمی‌شود. با این‌حال عدم پشتیبانی از پلتفرم‌های بزرگ فناوری از جمله اندروید همواره به‌عنوان یک مشکل کلیدی مطرح بوده است. خوشبختانه به‌نظر می‌رسد که این وضعیت در حال تغییر است. بر اساس گزارش وبسایت Android Authority، به‌روزرسانی آینده اندروید 15 شامل قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم NFC بوده و آغازگر پشتیبانی از موج تازه‌ای از لوازم جانبی سازگار خواهد بود.

پتانسیل شارژ بی‌سیم NFC برای ساده‌سازی دستگاه‌های کوچک‌تر بسیار هیجان‌انگیز است. برچسب‌های ردیاب غالبا دارای سیم‌پیچ Qi بسیار کوچکی هستند و در آینده به‌جای این سیم‌پیچ از آنتن‌های شارژ بی‌سیم NFC بهره خواهند برد. این ردیاب‌ها به باتری‌های قابل تعویض دست وپاگیر نیازی ندارند. در حال حاضر قلم استایلوس USI 2.0 از شارژ بی‌سیم NFC پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین دستگاه‌های سازگار با فرستنده‌های شارژ NFC تنها آیتم‌های مورد نیاز به‌شمار می‌روند.

اندروید 15 از قابلیت شارژ بی‌سیم در بستر NFC پشتیبانی خواهد کرد

اگرچه توان انتقالی WLC با Qi رقابت نمی‌کند؛ اما همچنان می‌تواند میزان وابستگی به باتری‌های کوچک آزاردهنده و کابل‌های نامرتبی که ما برای گجت‌های کوچک خود از آنها استفاده می‌کنیم را کاهش دهد. چنان‌چه اندروید 15 موفق به ارائه پشتیبانی گسترده از شارژ بی‌سیم NFC شود؛ در این‌صورت احتمالا شاهد استقبال تولیدکنندگان بیش‌تری از این استاندارد خواهیم بود. این پدیده می‌تواند معادلات بازی را دستخوش تغییر نماید؛ خصوصا وقتی از فناوری‌های پوشیدنی کوچک صحبت به میان می‌آید.

این فناوری به کاهش نگرانی کاربران در خصوص میزان شارژ باتری گجت و آزادی عمل بیش‌تر آنها برای لذت بردن از دستگاه‌های هوشمند جمع‌وجور کمک خواهد کرد. بی‌تردید جالب خواهد بود که ببینیم این فناوری شارژ آسان و همه‌جانبه در آینده به چه سرنوشتی دچار خواهد شد؛ حتی اگر تکنولوژی فوق از شارژ با سرعتی پایین‌تر پشتیبانی نماید. از طرفی بایستی توجه داشت که فناوری شارژ بی‌سیم نیز با وجود سابقه طولانی خود کماکان در حال تکامل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | توافق مهم ایران و افغانستان بر سر آب از زبان سخنگوی وزارت خارجه