وضعیت جدید قیمت میو در بازار 29 فروردین 1403/ میوه نوبرانه همچنان گران است!


وضعیت جدید قیمت میو در بازار 29 فروردین 1403/ میوه نوبرانه همچنان گران است!

کارگر گفت: وضعیت قیمت میوه های فصل گذشته، مثل سیب و پرتقال و کیوی مطلوب است و تغییر آنچنانی نداشته است اما در مورد میوه های جدید که به میوه های نوباره معروف هستند، وضعیت قیمت کمی بالاتر است.

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: وضعیت قیمت میوه های فصل گذشته مثل سیب، پرتقال و کیوی مطلوب است و تغییر آنچنانی نداشته است. اما در مورد میوه های جدید که به میوه های نوبرانه معروف هستند، وضعیت قیمت کمی بالاتر است. این میوه های نوبرانه اغلب برای مصرف خانواده ها کاربرد دارد و به طور معمول در میهمانی ها از آن استفاده نمی کنند و بنابراین در این موارد انتخاب خانوار نیست.

وی افزود: قیمت میوه های نوبرانه در حال حاضر بر حسب عرضه و تقاضا فروخته می شود و هنوز در نرخ نامه هفتگی کشف قیمت نشده است. طبق سنوات گذشته در مورد وضعیت قیمت ها در بازار میوه و تره بار، هرچه به فصل تابستان نزدیک تر شویم، وضعیت بازار بهتر می شود و میوه های نوبرانه به تولید انبوه می رسد. اصطلاحا به بهار به «سیاه بهار» معروف است و به این معنی است که در این فصل میوه تازه ای وجود ندارد و باید با همان میوه های فصل گذشته، روزها را گذراند.

نرخ نامه جدید قیمت محصولات کشاورزی

طبق اعلام اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران، قیمت جدید محصولات کشاورزی برای هفته آخر فروردین ماه و تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به شرح زیر اعلام شده است.

وضعیت جدید قیمت میو در بازار 29 فروردین 1403/ میوه نوبرانه همچنان گران است!

قیمت جدید انواع میوه در بازار

بر اساس گزارش‌های میدانی از میوه فروشی‌های مناطق مرکزی شهر تهران، قیمت انواع میوه‌های تولید داخل به شرح زیر است:

نارنگی: ۲۰,۰۰۰ تا ۶۴,۸۰۰ تومان، سیب زرد: ۴۰,۰۰۰ تا ۶۹,۸۰۰ تومان، سیب قرمز: ۳۰,۰۰۰ تا ۵۹,۸۰۰ تومان، لیمو شیرین: ۵۹,۸۰۰ تومان، کیوی: ۸۹,۰۰۰ تا ۹۸,۰۰۰ تومان، توت فرنگی: ۱۷۹,۰۰۰ تا ۱۹۸,۰۰۰ تومان، به: ۵۹,۸۰۰ تومان، پرتقال: ۲۵,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰ تومان.

در بازار میوه‌های نوبرانه، هر نیم کیلو چاقاله بادام ۱۴۹,۰۰۰ تا ۱۹۰,۰۰۰ تومان و هر کیلو گوجه سبز ۳۵۰,۰۰۰ تومان است. در بازار میوه‌های آبدار نیز هر کیلو هندوانه ۱۰,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ تومان، طالبی ۳۹,۰۰۰ تومان، دستنبو ۲۳,۸۰۰ تومان و ملون ۲۵,۰۰۰ تا ۳۴,۸۰۰ تومان مشاهده شده است.

وضعیت قیمت ها در بازار میوه‌های وارداتی نیز به این شرح اعلام شد: موز هر کیلو ۷۸.۸۰۰ تا ۸۴.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵، آناناس ۲۵۰، هر بسته ۲۰۰ گرمی بلوبری ۲۴۰، هر عدد آوا کادو ۱۴۰، کیوانا ۵۵، دراگون ۲۴۰، هر بسته فیسالیس ۵۰ و هر عدد انبه استوایی ۳۴۰ هزار تومان فروخته می شوند.

وضعیت قیمت ها در بازار سبزیجات

وضعیت قیمت انواع سبزیجات در میوه فروشی‌ های مناطق مرکزی نیز به این شرح در نرخ نامه اعلام شده است.

هر کیلو گوجه فرنگی ۱۹.۸۰۰، هویج ۱۳.۸۰۰، کاهو ۲۹.۸۰۰، کدو ۲۲.۸۰۰، کلم پیچ ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۸۸، خیار ۲۶.۸۰۰ تا ۲۹.۸۰۰، باقالا کاشان ۳۸، لیمو ترش ۴۹ تا ۱۱۵ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۵۵ هزار تومان فروخته می شود. سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۲.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۹.۸۰۰ و پیاز زرد ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ کیارش چی میشه بعدت