چشم‌انداز بین‌المللی عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی


چشم‌انداز بین‌المللی عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی

ناظران بین الملل معترفند، جمهوری اسلامی ایران به رژیمی حمله کرد که در سال‌های اخیر همه قوانین، منشورها و ضوابط بشردوستانه و بین‌المللی را زیر پا گذاشت و حقوق اولیه انسان‌ها را رعایت نکرده است. حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی عملیاتی منحصر به فرد، متنوع و با ابعاد پیچیده بود که هرگونه اقدام بازدارنده را از صهیونیست‌ها سلب کرد.

چشم‌انداز بین‌المللی عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ آنچه سحرگاه دوشنبه رخ داد، بمباران گسترده بسیاری از پایگاه‌های هوایی ارتش صهیونیستی ازجمله پایگاه نفاتیم واقع در جنوب سرزمین های اشغالی و پایگاه هوایی رامون در نقب (محل نگهداری جنگنده های فوق پیشرفته F-35) بود؛ همان جایی که جنگنده های صهیونیستی برای حمله به ساختمان کنسولگری ایران از آنجا پرواز کردند و هواپیمای نخست وزیر این رژیم نیز آنجا آشیانه دارد.


اقدام جمهوری اسلامی ایران صحنه و کارت های تقابل محور مقاومت و محور شرارت را به شکل قابل توجهی تغییر داد. نفاتیم که پایگاه 28 نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز خوانده می‌شود، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هوایی دشمن صهیونیستی به شمار می‌رود و در زمره فرودگاه‌های نظامی و بین‌المللی این رژیم طبقه‌بندی می‌شود. این پایگاه در شهر اشغالی بئرالسبع واقع شده است و تقریباً 70 کیلومتر با نوار غزه فاصله دارد.


جمهوری اسلامی ایران از سیاست صبر راهبردی به گزینه پاسخ‌های موضعی با دقت بسیار بالا و محاسبه شده تغییر وضعیت داده که نشان‌دهنده تمایل این کشور به اجازه ندادن به مخالفانش برای تصور غلط محدود بودن گزینه‌هایش و نیز حفظ قدرت فزاینده خود در منطقه با هدف محاصره همه جانبه دشمن صهیونیستی است. دشمن به غلط تصور می کرد می تواند از هر سو بخواهد دستان ایران را ببندد و این کشور نتواند به تجاوزات پاسخ دهد یا انتقام خون شهدای خود را که در بسیاری از عرصه ها مقابل محور شرارت به سرکردگی آمریکا ایستاده اند، بگیرد.

چشم‌انداز بین‌المللی عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی
عبدالغنی الزبیدی، تحلیلگر امور سیاسی و نظامی یمن حمله جمهوری اسلامی ایران را به رژیم صهیونیستی تحولی بی‌سابقه در زمینه تقابل میان تهران و تل‌آویو خواند و به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: این حمله نشان می‌دهد تقابل میان دو دشمن شماره یک منطقه از ابعاد سیاسی به نظامی کشیده شده است.

جمهوری اسلامی ایران به رژیمی حمله کرد که در سال‌های اخیر همه قوانین، منشورها و ضوابط بشردوستانه و بین‌المللی را زیر پا گذاشت و حقوق اولیه انسان‌ها را رعایت نکرده است


وی درباره بُعد نظامی این تحول منطقه ای عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران برخلاف رژیم صهیونیستی نشان داد جانب اخلاق را نگه می‌دارد و با آنکه صهیونیست ها بدون اطلاع قبلی و خائنانه به ساختمان کنسولی ایران در دمشق حمله کردند، ایران حمله خود را با رعایت عرف دیپلماتیک، هشدارهای لازم و طبق منشور ملل متحد انجام داد.


بی تردید ناظران بین الملل معترفند، جمهوری اسلامی ایران به رژیمی حمله کرد که در سال‌های اخیر همه قوانین، منشورها و ضوابط بشردوستانه و بین‌المللی را زیر پا گذاشت و حقوق اولیه انسان‌ها را رعایت نکرده است. به زعم الزبیدی، حمله ایران عملیاتی منحصر به فرد، متنوع و با ابعاد پیچیده بود که هرگونه اقدام بازدارنده را از رژیم صهیونیستی سلب کرد.


تحلیلگر امور سیاسی و نظامی یمن به بُعد اجتماعی حمله تنبیهی ایران پرداخت و گفت: تفاوت فاحشی میان مردم ایران و صهیونیست‌ها وجود دارد؛ در حالی حمله ایران انجام شد که صهیونیست‌ها در حال فرار به پناهگاه‌ها بودند و آذوقه جمع می‌کردند، ولی مردم ایران با ذوق و شوق از حرکت پهپادها و موشک‌ها در شهرهای مختلف فیلم می‌گرفتند و این سطح امنیت بالا را در ایران نشان می‌دهد.


وی عنوان کرد: اکنون آمریکا باید از حمله ایران به رژیم صهیونیستی درس گرفته باشد و حساب خود را از جنایت‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی جدا کند. بی‌تردید نتانیاهو و کابینه جنگ طلبش هرگز نمی‌تواند پاسخ متقابلی به حمله ایران نشان دهند، زیرا توان برابری با قدرت نظامی ایران را ندارند.


الزبیدی تصریح کرد: مشاهده کردیم بعد از حمله ایران، غربی‌ها و آمریکا که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کردند موضع‌گیری کردند و گفتند خواهان تنش بیشتر در غرب آسیا نیستند و نمی‌خواهند جنگ در منطقه به دیگر جبهه‌ها گسترش یابد.


به باور برخی کارشناسان، اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولی ایران در دمشق باعث شد جمهوری اسلامی در موضع دفاع مشروع از خود برآید و حمله تنبیهی علیه رژیم ددمنش صهیونیستی انجام دهد. شاید بتوان گفت، حمله ایران به رژیم صهیونیستی در راستای حمایت از موضوع فلسطین نیز بود، زیرا در رسانه‌ها خواندیم زمان حمله مردم غزه شب راحتی و بدون بمبارانی را سپری کردند و از حمله ایران به وجد آمده بودند.

چشم‌انداز بین‌المللی عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی

شیخ غازی حنینه؛ رئیس هیئت‌امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان در این باره به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: حمله تنبیهی ایران به عمق رژیم صهیونیستی تفاوت های فاحشی با حمله جنایتکارانه این رژیم به کنسولگری ایران دارد.

حمله پهپادی و موشکی ایران به عمق رژیم صهیونیستی ورق تاریخ را برگرداند و تحولات منطقه به دو بخش قبل و بعد از حمله ایران به رژیم صهیونیستی تقسیم می‌شود


وی افزود: تفاوت دو حمله در این است، رژیم صهیونیستی خائنانه، از ترس و تجاوزکارانه نقطه‌ای را که مکان دیپلماتیک یا مسکونی است، هدف قرار می‌دهد؛ ولی جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه، با اینکه می‌تواند بدون اطلاع حمله کند، ضوابط دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی را مد نظر قرار می‌دهد و با اطلاع قبلی و هشدار قاطع به همه طرف‌ها سیلی سختی به رژیم صهیونیستی می‌زند.

رئیس هیئت‌امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان عنوان کرد: حمله پهپادی و موشکی ایران به عمق رژیم صهیونیستی ورق تاریخ را برگرداند و تحولات منطقه به دو بخش قبل و بعد از حمله ایران به رژیم صهیونیستی تقسیم می‌شود. این حمله، جمهوری اسلامی ایران را در موضع اقتدار و قدرت منطقه‌ای قرار داد، رژیم صهیونیستی را ضعیف‌تر از قبل کرد و نشان داد تسلیحات آمریکایی و حمایت‌های عربی از رژیم صهیونیستی ادعایی بیش نیستند و در زمان جنگ کارایی ندارند.


حنینه گفت: آیت الله خامنه ای (حفظه الله)، رهبر انقلاب اسلامی از موضع حکمت و درایت تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی را اعلام کردند. این اقدام هوشمندانه موضع آمریکا و کشورهای منطقه را درباره حمایت از رژیم صهیونیستی به حاشیه راند و باعث شد رژیم صهیونیستی که ادعای حمایت عربی-آمریکایی داشت، در زمان حمله ایران تنها بماند.

چشم‌انداز بین‌المللی عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی

بی تردید حمله نظامی جمهوری اسلامی ایران در اعماق رژیم جنایتکار صهیونیستی به باور بسیاری از کارشناسان روابط بین الملل اقدامی مهم و شگفت انگیز تلقی می شود؛ چه اینکه می الخنساء، حقوقدان بین الملل در گفت وگو با خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانست با دقت و فناوری عالی صدها موشک پرتاب کند که به مراکز نظامی و مقرهای راهبردی رژیم صهیونیستی اصابت کرد و باعث رعب و وحشت صهیونیست ها در سراسر سرزمین های شغالی شد.

وی با بیان اینکه شب حمله نظامی ایران مردم غزه که از هفتم اکتبر 2023 میلادی خواب خوش نداشتند، آرام و با لبخند رضایت خوابیدند، افزود: اگر مقام های رژیم صهیونیستی بفهمند جمهوری اسلامی ایران قادر است هر لحظه اراده کند به تمام مواضع این رژیم در هر نقطه‌ای از فلسطین اشغالی ضربه بزند، بی تردید تقابل میان دو طرف در همین مرحله متوقف می‌شود. با وجود این، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی فرد احمقی است و این موضوع می تواند به افزایش تنش منجر شود.

آنچه رخ داد روندی قانونی برای تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی بود

این حقوقدان بین الملل واکنش ایران را به هرگونه اقدام احمقانه رژیم صهیونیستی مهلک خواند و عنوان کرد: اقدام احمقانه نتانیاهو می تواند به معنای پایان رژیم تروریستی صهیونیستی باشد. رژیم اشغالگر صهیونیستی باید بپذیرد دیگر تصمیم گیرنده و تنها طرف معادلات منطقه نیست، بلکه کشور بزرگی به نام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که می تواند رژیم صهیونیستی را در چند ساعت نابود کند.

الخنساء گفت: جمهوری اسلامی ایران همه جهان را که آن شب تا صبح بیدار مانده بودند، شگفت زده کرد. به نظر من، آنچه رخ داد روندی قانونی برای تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت پایین تلویزیون 4K هواوی خبرساز شد/ عکس