مذاکرات آتش‌بس در غزه تقریبا متوقف شده است


مذاکرات آتش‌بس در غزه تقریبا متوقف شده است

شبکه ان. بی. سی نیوز بامداد چهارشنبه گزارش داد که گفتگو‌های آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی «تقریبا متوقف شده است.»

مذاکرات آتش‌بس در غزه تقریبا متوقف شده است

به گزارش راهبرد معاصر، این شبکه آمریکایی این خبر را به نقل از یک دیپلمات ارشد که نامش فاش نشده است، منتشر کرد.این در حالی است که حماس پیشنهاد‌های اخیر در مورد مبادله اسرا رد کرد.

«بسّام خلف» عضو دفتر سیاسی حماس در لبنان در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: حماس پیشنهادات رژیم صهیونیستی در خصوص تبادل اسرا را رد کرد چرا که شامل برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، بازگشت آوارگان به شمال غزه و آزادسازی اسرا در مرحله نخست نبود.

خلف درباره درخواست حماس نیز گفت که این جنبش خواستار آزادی ۳۰ فلسطینی دارای حبس ابد در ازای آزادی هر یک نظامی زن و آزادی ۵۰ اسیر در ازای آزادی هر یک نظامی دیگر است.

ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته (۱۵مهر) با انجام حملات وحشیانه دست به کشتار زنان و کودکان غزه زده، اما تاکنون نتوانسته به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، دست یابد. ارتش این رژیم بازگرداندن اسیران صهیونیست از غزه و نابودی حماس را از اهداف جنگ علیه ساکنان غزه اعلام کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین سه‌شنبه اعلام کرد که شمار شهدای ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر افزایش یافت./ ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامزد جدید بلا حدید، خانم سوپرمدل، کیست؟!