آخرین قدم اثری که به پاس گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ مقابل دوربین می رود


به گزارش دیباچه، "آخرین قدم " عنوان اثری نمایشی است که به تهیه کنندگی" مهران جهاندیده" ،کارگردانی" سید مجتبی اسدی پور " و نویسندگی "مهشید رشیدی"قرار است با نگاهی به دومین حادثه تروریستی به شاهچراغ که در ۲۲مرداد سال گذشته رخ داد، در قالب...

به گزارش دیباچه، "آخرین قدم " عنوان اثری نمایشی است که به تهیه کنندگی" مهران جهاندیده" ،کارگردانی" سید مجتبی اسدی پور " و نویسندگی "مهشید رشیدی"قرار است با نگاهی به دومین حادثه تروریستی به شاهچراغ که در ۲۲مرداد سال گذشته رخ داد، در قالب فیلم بلند سینمایی تولید گردد. این اثر نمایشی، این روزها با پشت سر گذاشتن مرحله پیش تولید بزودی تولید خود را در شیراز و درجوار حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم آغاز خواهد کرد."جهاندیده" که تهیه این فیلم را برعهده دارد از تهیه کنندگان جوان و پرکار در عرصه تولیدات نمایشی است که در عرض دوسال موفق شده تعداد۲۰ اثر نمایشی را تولید و به مرحله اکران و پخش برساند.

"آخرین قدم" اثری که به پاس گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ مقابل دوربین می رود

"مهران جهاندیده" تهیه کننده فیلم "آخرین قدم" به خبرنگار دیباچه گفت : این اثر در قالب روایت ماجراهای خود قصد ندارد صرفا تصویرگر حادثه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ باشد، بلکه قرار است راوی قصه ای با پس زمینه این حادثه تروریستی باشد.

وی با بیان اینکه فیلمنامه خوب برای من از هر مبحثی مهمتر است و در گزینش و طرح آن به سراغ ایده هایی می روم که سوژه ویا موضوع آن برای مخاطب تداعی گر تلخی ها در جریان زندگی نباشد افزود: از وقوع دومین حادثه شاهچراغ تاکنون آثاری در بستر تولیدات نمایشی کوتاه و حتی نماهنگ ساخته و روانه آنتن شده اما مهمترین شاخصه ای که در" آخرین قدم" وجود دارد و سبب می شود این کار از سایر تولیدات ارائه شده در این باره متمایز گردد آن است که "آخرین قدم" به سعی دارد به شهادت از دریچه متفاوتی نگاه کند،در واقع این اثر روایت ماجرای شفایافتن است. به عبارتی به موضوع شهید شدن به مثابه شفایافتن خواهد نگریست؛ در کل این فیلم بدنبال اثبات آن است که شهدا شفای عاجل یافتگانی هستند که از خوش روزگار و سرنوشت به عافیت و عاقبتی بی بدیل نائل آمده اند.

"جهاندیده" تصریح کرد : "آخرین قدم " با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله شیراز،قرارگاه حضرت احمد بن موسی(ع)سپاه فجر استان فارس و حومه بسیج امام حسن مجتبی(ع) هم اکنون آخرین مسیرهای پیش تولید را پشت سر می گذارد و بزودی با آغاز اردیبهشت ماه این اثر رسما وارد مرحله تولید خواهد شد. همچنین فیلمنامه اولیه این کار نیاز به تغییراتی داشت که روی آن اعمال شد و در حین تولید سعی خواهیم کرد متعهدانه و وفادارانه به فیلمنامه بازنویسی شده مسیر ساخت را طی کنیم؛ناگفته نماند کار بصورت کامل در شهر شیراز تصویربرداری خواهد شد.

تهیه کننده فیلم" آخرین قدم "درباره بازیگران این اثر گفت :چون این اثر در شیراز تولید خواهد شد، قطعا سعی داریم در آن از بازیگران مستعد این استان برای خلق شخصیت ها بهره بگیریم، چرا که آنچنان نسبت به استفاده از چهره‌های شاخص در تولیدات نمایشی اصراری نداریم؛ علی رغم آنکه به هرحال دور از واقعیت نیست که بگوییم چهره های شاخص بازیگری می توانند سهم بسزایی در جذب مخاطب ،نسبت به یک اثر را داشته باشند، اما از آنجا که نگاه تیم ما از همان ابتدا حمایت از جوانان مستعد و گمنام عرصه بازیگری بوده و هست از این رو "آخرین قدم" با حضور این نقش آفرینان از جمله "مینا رفیعی"و عرشیا قاسم پور مقابل دوربین قرار خواهد گرفت.

"آخرین قدم" اثری که به پاس گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ مقابل دوربین می رود

مهران جهاندیده تهیه کننده آثار "ریسمان"،"دانه سپید برف"،"خرافات زمان"،"خاله فام"و "سرپرست" که فعالیت بسیاری در عرصه تولیدات کوتاه ،مستند و نیمه بلند داشته پیرامون دغدغه‌ها و چالش های این روزهای اینگونه آثار اظهارداشت: اصلی ترین دغدغه و چالشی که این روزها گریبانگیر تولیدات نمایشی کوتاه و نیمه بلند شده آن است که حامی مالی برای اینگونه آثار آنچنان که باید، وجود ندارد. چرا که سرمایه گذاران و حامیان عرصه تولیدات نمایشی معتقدند این ساخته ها بازگشت سرمایه ندارند؛در صورتیکه اگر حمایت‌های لازم و فرهنگسازی های مورد نیاز نسبت به تولیدات نمایشی کوتاه و نیمه بلند در جامعه انجام شود، چه بسا گرایش مخاطبان پیرامون تماشای اینگونه آثار حتی از ساخته های بلند نمایشی نیز بیشتر گردد تا حدی که اینگونه آثار این فرصت را بیابند که حتی در گود رقابت با آثار بلند ،گوی سبقت را بربایند.

وی ادامه داد:چون ساختار فیلم کوتاه بیشتر برمبنای مفاهیم و معانی شکل گرفته و می گیرد از این رو به غیر از انجمن سینمای جوان به عنوان متولی رسمی این نوع فیلم ها ،هیچگونه ساختار مناسب و منسجم دیگری نداریم. پس حمایت‌های لازم یا صورت نمی گیرد و یا اگر هم انجام شود بسیار کمرنگ و ناچیز است. درصورتی که اگر نگاه عمیقی داشته باشیم، در می یابیم در واقع فیلم های کوتاه هستند که معبری برای تولیدات بلند محسوب می شوند. به عبارتی برای قرار گرفتن در مسیر ساخت آثار بلند باید ابتدا پای در جاده ساخت آثار کوتاه نهاد تا ضمن دریافت آموزه های لازم ،کسب تجربه کرد زیرا عرصه فیلم کوتاه بستر مناسبی برای آزمون و خطا است.

"جهاندیده" در پایان گفت: حوزه تولیدات نمایشی کوتاه پتانسیل مناسب و جایگاه خوب و گسترده ای برای پرداخت به مسائل، مشکلات و معضلات اجتماعی است پس نباید با نادیده گرفتن این بستر و ظرفیت ،عرصه را برای نگاه و پردازش به مسائل اجتماعی تنگ ومحدود کرد.

انتهای پیام/

گفتگو از : زهرا فرود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی