رفع آسیب وارده باران و سیلاب به آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک


رفع آسیب وارده باران و سیلاب به آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: فاز اول آب‌شیرین‌کن چابهار- کنارک که بر اثر طوفان دچار آسیب و از مدار خارج شده بود، به مدار بازگشت.

رفع آسیب وارده باران و سیلاب به آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک

به گزارش راهبرد معاصر؛ "علیرضا قاسمی" چهارشنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیل جنوب سیستان و بلوچستان با حضور وزیر کشور در فرمانداری کنارک اظهار کرد: با تلاش بی‌وقفه سرمایه‌گذار بخش خصوصی و کارکنان این شرکت فاز نخست کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک طی ۱۵ ساعت کار مداوم وارد مدار شد.

وی با بیان اینکه مخازن ذخیره آب ساکنان چابهار و کنارک آبگیری و هیچ مشکلی بابت تامین آب ساکنان این شهر‌ها برای ۲۴ ساعت آینده وجود نخواهد داشت، افزود: پیش‌بینی می‌شود، فاز دوم آب‌شیرین‌کن نیز، پس از احیای تابلو‌های برق تا فردا صبح (پنجشنبه) وارد مدار شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شبکه آب مناطق سیل زده گفت: در حال حاضر بر اساس برآورد‌های اولیه، شبکه آب ۷۸ روستا به دلیل طغیان رودخانه‌ها، تخریب چاه‌ها و منابع تولید و همچنین شکستگی خطوط انتقال آب از مدار خارج شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بسته بودن بخش زیادی از مسیر‌های مواصلاتی روستایی و عدم دسترسی به روستا‌ها امکان افزایش روستا‌های دچار اختلال وجود دارد.

"احمد وحیدی"، وزیر کشور عصر روز چهارشنبه، برای نظارت مستقیم بر روند مدیریت بحران سیل در سیستان و بلوچستان از طریق فرودگاه کنارک وارد استان شد و با همراهی استاندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، از نزدیک آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده در جنوب این استان را بررسی کرد.

وی پس از بازدید‌های میدانی از مناطق آسیب‌دیده در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران جنوب استان حاضر و ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده تاکنون، دستورات لازم برای رفع هر چه سریع‌تر مشکلات ناشی از وقوع سیل را صادر کرد. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی