رئیسی یک نیروگاه مهم افتتاح کرد


رئیسی یک نیروگاه مهم افتتاح کرد

اقتصادنیوز: سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری امروز فاز دوم نیروگاه برق سمنان به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات در قالب طرح توسعه این نیروگاه را افتتاح کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی که به منظور انجام دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، صبح امروز پنجشنبه به استان سمنان سفر کرده است، در بدو ورود به این استان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان، فاز دوم این نیروگاه به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات را افتتاح کرد.

نیروگاه شهید باکری سمنان یکی از نیروگاه‌های پیشرو در تامین برق صنایع و از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۳۲۴ مگاوات شامل ۲ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی است که فاز دوم آن به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و ظرفیت نیروگاه را به ۶۹۰ مگاوات رساند.

فاز دوم نیروگاه گازی سمنان در قالب تامین تجهیزات، انجام طراحی، مهندسی، نصب و راه‌‍اندازی دو واحد توربین ژنراتور گاز کلاس E پیشرفته به ظرفیت نامی ۳۶۶ مگاوات در شرایط ایزو با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیون یورویی اجرایی شد.

این طرح جزو طرح‌های پیشران اقتصادی کشور و در راستای رفع ناترازی‌های بخش انرژی است که با همت دولت مردمی در کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیام تبریک روز معلم | عکس نوشته تبریک روز معلم