ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402


ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402

عملکرد فولادی‌ها در یک سال گذشته نشان می‌دهد که تولید فولاد کشور در مجموع یکساله ۱۴۰۲، از ۳۲ میلیون تن فراتر رفته که بالاترین میزان در تاریخ تولید فولاد کشور است؛ اما بیشترین رشد تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به بیلت‌وبلوم با میزان رشد ۹.۲ درصدی است.

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402

به گزارش ایران اکونومیست، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در مجموع یکسال گذشته، بیشترین رشد تولید را بیلت‌وبلوم در زیرمجموعه فولاد میانی به میزان ۹.۲ درصد داشته است که از ۱۸ میلیون و ۷۴۳ هزار تن در ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ به ۲۰ میلیون و ۴۶۸ هزار تن در ساال ۱۴۰۲ رسیده است.

اما به سبب افت ۰.۴ درصدی تولید اسلب در همین زیر مجموعه (فولاد میانی) از ۱۱ میلیون و ۶۹۰ هزار تن به ۱۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تن، مجموع رشد تولید فولاد میانی را به ۵.۵ درصد ثبت کرده است.

مجموع تولید فولاد میانی کشور در ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۲ میلیون و ۱۰۸ هزار تن ثبت شده که نسبت به ۳۰ میلیون و ۴۳۳ هزار تن تولیدی در مجموع سال ۱۴۰۱ همانطور که اشاره شد، ۵.۵ درصد رشد داشته است.

پس از آن، تولید آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۴۰۱) داشته است؛ طی این مدت بالغ بر ۳۳ میلیون و ۳۹۶ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده که نسبت به ۳۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تن تولیدی در مدت مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۵.۳ درصدی را ثبت کرده است.

از ابتدای سال گذشته تا پایان اسفند ماه، ۵۶ میلیون و ۷۳۸ هزار تن گندله سنگ‌آهن تولید شده (۳۵۳۹ تن آن تولیدی اسفند ماه) که حدود ۲۲۳۸ هزار تن بیش از میزان تولید آن در مجموع ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ (۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن) است و رشد ۴.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

ظرف یکساله ۱۴۰۲، در مجموع قریب به ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده که تفاوت چندانی با میزان تولید این مقاطع در مدت مشابه سال گذشته ( ۹ میلیون و ۶۲ هزار تن) نداشته و تنها ۰.۳ درصد بیشتر شده است.

طبق آمار میزان تولید محصولات فولادی در ۱۲ ماهه سال گذشته، ۰.۰۵ درصد کمتر از میزان تولید آن در سال ۱۴۰۱ است. از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان اسفند ماه حدود ۲۱ میلیون و ۵۹۴ هزار تن محصولات فولادی در کشور تولید شده بود که این رقم در سال ۱۴۰۲، حدود ۲۱ میلیون و ۵۸۵ هزار تن ثبت شده است.

همچنین در سال ۱۴۰۲ تولید مقاطع طویل فولادی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، کاهش ۰.۳ درصدی داشته‌ است؛ بر این اساس کاهش تولید در مقاطع طویل فولادی و محصولات فولادی، زیر یک درصد است که چندان قابل توجه نیست.

تولید مقاطع طویل فولادی ۱۲ میلیون و ۴۹۳ هزار تن در مجموع ۱سال ۱۴۰۲ ثبت شده است؛ این درحالیست که در سال ۱۴۰۱، ۱۲ میلیون و ۵۳۲ هزار تن مقاطع طویل فولادی در کشور به تولید رسیده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر