یک کارشناس بازار: استیفای حقوق سهامداران خرد مدیر قوی می خواهد / انتظار تحول چشمگیر از تیم فعلی بیهوده است


یک کارشناس بازار: استیفای حقوق سهامداران خرد مدیر قوی می خواهد / انتظار تحول چشمگیر از تیم فعلی بیهوده است

آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه گفت: مماشات، سکوت، خاموش کردن صدای اعتراض سهامداران و مصلحت اندیشی متولیان بازار سرمایه بیشترین تأثیر را در افزایش فضای بی اعتمادی در بورس ایجاد می نماید.

به گزارش تجارت‌نیوز، فردین آقابزرگی مدیرعامل سبدگردان نیکان با اشاره به جابجایی نماینده کانون در شورای عالی بورس، اظهار داشت: دانش کاظمی رفت و سلطانی نژاد آمد. در زمان مدیریت سلطانی نژاد، عشقی و ناصرپور معاونین (کارمندان) او بودند و محتملا پیشنهاد عشقی مبنی بر معرفی سلطانی نژاد بسیار مؤثر بوده است.

وی افزود: ابقای عشقی و حضور سلطانی نژاد تداوم همیاری و همکاری سازمان بورس و دولت را بیش از پیش پررنگ تر خواهد نمود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه مماشات، سکوت، خاموش کردن صدای اعتراض سهامداران و مصلحت اندیشی متولیان بازار سرمایه بیشترین تأثیر را در افزایش فضای بی اعتمادی در بورس ایجاد می نماید ابراز داشت: متأسفانه با تیم مدیریتی فعلی در سازمان نمی‌توان انتظار داشت تحول چشمگیری در راستای استیفای حقوق سهامداران خرد اتفاق بیفتد.

آقابزرگی در پاسخ به این سوال که در وضعیت فعلی، عشقی چه تحول مهمی در جهت بهبود بازار می‌تواند انجام دهد، گفت: کمک به ایجاد اتحاد تشکل‌های خود انتظام و مشارکت بخش خصوصی در راستای حمایت از حقوق سهامداران خرد از جمله کارهایی است که در مطلوب شدن وضعیت بازار می‌تواند کارساز باشد.

مدیرعامل سبدگردان نیکان همچنین با توجه به ریسک های به وجود آمده، در خصوص روند بازار بیان کرد: کارنامه بازدهی بازار بورس در تایم فریم‌های بلندمدت همواره از سایر بازارها بیشتر بوده و لیکن در بازه های کوتاه مدت با نوساناتی ناخوشایند و دلسرد کننده روبرو بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش قابل توجه ارزش دلاری بازار از ۳۳۰ میلیارد دلار در سال ۹۹ به محدوده ۱۱۰ میلیارد دلار، اختلاف فاحش نرخ دلار دولتی (نیما) و ارز آزاد برای شرکت‌های بورسی صادرکننده که به نوعی پتانسیل رشد درآمد محسوب می شود و همچنین تأثیر متقابل افزایش نرخ ارز در بورس و نیز عقب ماندگی بازدهی بورس طی سه سال گذشته، انتظار می‌رود بخش عمده ای از حجم فزاینده نقدینگی ۸ هزار همتی بدلیل اشباع بودن قیمت در بازار خودرو، مسکن، ارز و طلا به سوی بازار سرمایه حرکت نماید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تشکر رسمی از معلم؛ 20 متن متفاوت و جدید