به رقابت‌پذیرتر شدن کالای ایرانی در بازار صادراتی کمک کردیم


به رقابت‌پذیرتر شدن کالای ایرانی در بازار صادراتی کمک کردیم

مدیرعامل شرکت نانوپوشش گلفا معتقد است که با ایجاد نانوپوشش روی محصولات مختلف نظیر میز و صندلی، این محصولات از نظر کیفی ارتقاء یافته و در بازارهای بین‌المللی رقابت‌پذیرتر شده‌اند.علیرضا آتش گلستانی، مدیرعامل شرکت نانوپوشش گلفا می‌گوید: «از سال ۱۳۹۳...

مدیرعامل شرکت نانوپوشش گلفا معتقد است که با ایجاد نانوپوشش روی محصولات مختلف نظیر میز و صندلی، این محصولات از نظر کیفی ارتقاء یافته و در بازارهای بین‌المللی رقابت‌پذیرتر شده‌اند.

علیرضا آتش گلستانی، مدیرعامل شرکت نانوپوشش گلفا می‌گوید: «از سال ۱۳۹۳ با خرید یک دستگاه نانوپوشش‌دهی ایرانی وارد حوزه پوشش‌ شدیم و کار روی استفاده از فناوری نانوپوشش از این سال آغاز شد. در ادامه موفق به دریافت گواهی نانومقیاس شدیم و به صورت موازی تیم کاری‌مان را کامل‌تر کردیم تا بتوانیم بهترین پوشش‌ها را در اختیار مشتریان‌مان قرار دهیم. همچنین وارد حوزه‌های مختلف از جمله پوشش‌دهی شیرآلات، مبلمان، میز و صندلی شدیم. حتی نمونه‌هایی داشتیم که از کشورهای همسایه وارد می‌شد، در شرکت ما پوشش‌دهی نانویی روی آن انجام می‌شد و دوباره به آن کشور برمی‌گشت. مزیت ما در این مسیر قیمت پایین است چرا که این کار نیروی انسانی زیادی نیاز دارد. درحال حاضر روی افزایش مقاومت به سایش نیز کار می‌کنیم. به طوری کلی این نانوپوشش‌هایی که ما کار می‌کنیم مقاومت به خوردگی را افزایش می‌دهد در نتیجه در جاهایی مانند آشپزخانه و حمام یا شهرهای شرجی از این محصولات بیشتر استفاده می‌شود چرا با دست خوردن یا استفاده مکرر بیشتر در معرض خوردگی قرار می‌گیرند.»

وی درباره چالش کار با شرکت‌های بزرگ برای استفاده از این فناوری می‌گوید: «بعضی از شرکت‌ها پیش از این، از این نوع پوشش‌ها استفاده می‌کردند اما چون خدمات خوبی دریافت نمی‌کردند یا کار با کنترل کیفی نامطلوب به آن‌ها ارائه می‌شد، چندان رضایت از این نوع پوشش‌دهی‌ها نداشتند. اما زمانی که ما نمونه برای آن‌ها پوشش‌دهی کردیم، متوجه کیفیت بالای خدمات ما شدند. از آنجایی که پوشش‌های شرکت نانوپوشش گلفا روی محصولات ارزش افزوده ایجاد می‌کند، تولیدکنندگان دقت زیادی دارند که پوشش‌های نانویی سالم باشد و آسیب ساختاری نداشته باشد، برای همین کنترل کیفی برای ما مهم است. با کمک تست‌های چسبندگی و سالت اسپری محصولات ما کنترل می‌شود و همچنین ستاد نانو نیز محصولات را به صورت دوره‌ای کنترل می‌کند.»

آقای گلستانی در مورد شانس ورود به بازار خدمات خارج از کشور می‌گوید: « خدمات نانوپوشش‌دهی را می‌توان صادر کرد اما از آنجایی که محصول باید به ایران بیاید تا پوشش‌دهی صورت گیرد، در نتیجه این نوع خدمات بیشتر برای محصولات گران‌قیمت انجام می‌شود. اما از آنجایی نانوپوشش به محصولات ایرانی کمک می‌کند که ارتقاء کیفیت داشته باشند و به الزامات بازارهای بین‌المللی برسند، این گونه می‌توانیم به صادرات کمک کنیم. مثلا میز و صندلی‌های استیل زمانی که با قیمت پایین نانوپوشش‌دهی می‌شوند، ارزش افزوده بیشتری پیدا کرده و در بازارهای بین‌المللی شانس رقابتی بیشتری خواهند داشت. از سوی دیگر در کشورهای عربی، علاقه به رنگ‌های طلایی بیشتر از رنگ‌های نقره‌ای است از این رو با نانوپوشش‌های طلایی بازارهای صادراتی بهتر می‌شود.»

ایشان درباره همکاری با ستاد نانو می‌گوید: « مشاوره‌های زیادی به ما داده شده، به ویژه برای گرفتن گواهی نانومقیاس کارشناسان ستاد نانو به ما کمک کردند. ما برای خرید اولین دستگاه نیز از کمک ستاد استفاده کردیم، در نمایشگاه‌ها از ما حمایت می‌کنند، به ویژه در ابتدای کار ما از فضاهایی که ستاد نانو در اختیار ما قرار می‌داد برای معرفی توانمندی‌های‌مان استفاده می‌کردیم. در حال حاضر نیز برای گسترش دامنه فعالیت‌مان از حمایت‌های ستاد نانو استفاده می‌کنیم.»

پوشــش‌های نانوســاختار تزئینی با قابلیت مقاومت به خراش و خوردگی بالا و با تنوع رنگی بالا بــر روی ســطوح انــواع شــیرالات بهداشــتی، کاشــی و ســرامیک ســاختمانی، ظــروف آشــپزخانه، و غیره با هزینه‌ای بســیار مناســب پوشــش داده می شــود. محصولات معمولاً از آلیاژهای برنج و آهنی ساخته می‌شوند. با کمک دستگاه PVD پوشش‌هایی نظیر انواع نیتریدها با رنگ‌های زیبا روی محصولات ایجاد می‌شود.

No tags for this post.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!