برگزاری دومین جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب در اصفهان


برگزاری دومین جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب در اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهری نقوی با اعلام این خبر گفت: دومین دوره دوسالانه جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب در دو بخش مقاله‌های علمی و عکاسی نجومی (عکس و تایم لپس) ویژه علاقمندان به نجوم،...

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهری نقوی با اعلام این خبر گفت: دومین دوره دوسالانه جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب در دو بخش مقاله‌های علمی و عکاسی نجومی (عکس و تایم لپس) ویژه علاقمندان به نجوم، دانشجویان و دانش آموزان دوره 2 متوسطه برگزار می شود.

وی از برگزاری چندین رویداد جانبی و کارگاه آموزشی تخصصی با موضوعات متنوع در حاشیه این رویداد خبر داد و افزود: کارگاه‌ آموزشی عکاسی نجومی، کارگاه آشنایی با استانداردهای پژوهش و مقالات علمی، کارگاه تحلیل داده‌های نجومی، «هنر و آسمان» و «جایزه کیاست پور» از جمله رویدادهای جانبی این جشنواره بوده است.

دبیر جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب با اعلام اینکه اختتامیه این جشنواره در روز 27 اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن همایش کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: علاقمندان تا 10 اردیبهشت ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به نشانی www.nojoum.esfahanfarhang.ir ارسال کنند.

لازم به ذکر است، دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب در محورهای مقاله علمی و عکاسی نجومی و با هدف ترویج علم نجوم و رشد تفکر علمی در بین اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان در سطح کشور برگزار می‌شود.

در این رویداد، بخش مقاله‌های علمی در 7 محور و بخش عکاسی نجومی در 3 محور موضوعی در دو زمینه عکس و تایم لپس برگزار خواهد شد. محورهای مقاله‌های علمی شامل نجوم رصدی و ابزار نجومی، عکاسی و آلودگی نوری منظومه شمسی و سیارات فراخورشیدی، علوم و فناوری فضایی، اختر فیزیک و کیهان شناسی، تاریخ نجوم و سایر علوم است. محورهای رقابت در بخش عکاسی نجومی نیز شامل آسمان شب (کهکشان، صورت های فلکی و..)، عمق آسمان ( اجرام اعماق آسمان) منظومه شمسی ( خورشید، ماه، سیارات و...) تعیین شده است.

اصفهان/ بهمن راعی


برگزاری دومین جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب در اصفهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ بفرمایید شام