معاون اجرایی رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید


معاون اجرایی رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت سیزدهم توانسته در کمتر از سه سال شاخص رشد اقتصادی بیش از ۶ درصدی را به ثبت برساند که یک توفیق مهم اقتصادی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محسن منصوری روز پنجشنبه در نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی استان سمنان اظهار کرد: دولت سیزدهم جدا از مردم نبوده و نیست و با همین رویکرد و شیوه نیز مدیریت میدانی را در متن مردم در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: با برنامه ریزی‌ها و حمایت‌های دولت سیزدهم بیش از ۸ هزار واحد تولیدی راکد در کشور به چرخه تولید بازگشتند که این دستاورد نقش مهمی در اشتغال و رشد اقتصادی کشور دارد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به سیاست‌های پولی و مالی دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم توانسته نرخ رشد نقدینگی را از ۴۲ درصد به ۲۵ درصد کاهش دهد.

منصوری از طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های موفق و مهم دولت مردمی سیزدهم یاد کرد و گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون فرآیند ساخت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن اجرایی شده که با توجه به روندی موجود این تعداد تا پایان دولت قطعا افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از ۶ درصد رسید

وی با بیان این‌که پویا کردن صنعت نفت با اتکا به توان مهندسان داخلی و همچنین تقویت روابط دیپلماتیک به رشد و ارتقاء عملکرد صنعت نفت کشور منجر شده است، خاطرنشان کرد: رشد صنعت نفت در دولت سیزدهم به بیش از ۲۰ درصد رسیده که از جمله دستاوردهای اقتصادی مهم دولت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در قالب دومین سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت سیزدهم به سمنان به این استان سفر کرد.

آیت‌الله رئیسی در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، امروز -پنجشنبه- وارد سمنان شد. حضور در نشست شورای اداری، نشست با نخبگان، بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مصوب و تکمیل‌شده سفر اول دولت سیزدهم به استان، از برنامه‌های رییس جمهور در شهر سمنان است.

دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

منبع : ایرنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش